avatar
Data rejestracji2011-08-23
Ostatnia wizyta2011-11-24
Wystawionych komentarzy0
Postów na forum0
Dodanych tekstów3
Wydane książki
Daleko, daleko od Rzymu
Wydawnictwo My Book, 2008
ISBN: 978-83-7564-138-7
Alternatywny wszechświat, w którym Cesarstwo Rzymskie i Królestwo Perskie rozwinęły się pod względem technologii kosmicznych. Chińczycy z pomocą Persów wieki wcześniej dokonali przesiedlenia Mongołów na lodowcową planetę Chan. Po latach Persowie odkryli, że na planecie Chan są niezwykłe kryształy energetyczne, które mogą przyśpieszyć loty kosmiczne i stworzyć nowe źródła zasilania. Ale z niejasnych przyczyn przy pozyskaniu kryształów Persowie zawiedli… Cesarz Rzymu wysyła na planetę Chan statek kosmiczny „Scypion”. Celem załogi jest osiągnięcie sukcesu tam, gdzie nie udało się Persom. Na pokładzie znajduje się konsul honorowy i radca protokolarny – stoicki Anastenes i bardzo nerwowa centurion Boudikka dowodząca wyprawą. Przy tak różnych osobowościach konflikt jest nieunikniony… Czy dla dobra misji, załogi oraz samych siebie Boudikka i Anastenes znajdą drogę, by ze sobą współpracować? Co odkryją Rzymianie, gdy już dotrą do Chan, i jak ułoży się ich współpraca z przedstawicielami odmiennej kultury mongolskiej? Nie jest to jednak tylko opowieść fantastyczno-przygodowa, gdyż autor stawia tam też pytania o porozumienie między różniącymi się jednostkami, odmiennymi kulturami, a także porusza problem ludzi, którym odebrano wolność. Rozwój technologii nie musi wszak iść zawsze z równie wysokim poziomem rozwoju społecznego… Wartka akcja, alternatywna wizja świata, przygoda, a jednocześnie refleksje i ukazanie bardzo różnych ludzkich postaw w obliczu niespodziewanych zdarzeń. To wszystko czytelnik znajdzie w tej książce!
Zamienione życia
NovaeRes, 2011
ISBN: 978-83-77222-15-7
Akcja "Zamienionych  żyć" rozgrywa się na odległej planecie dawno temu skolonizowanej przez ludzi. Ludzkość jest podzielona na Lud- półkoczowniczą kulturę żyjącą blisko Natury i nie dysponującą rozwiniętą techniką, i na Alabastrowe Polis- rozwinięte i opierające się na zaawansowanej technologii miasto, które jest niezwykle rzadko opuszczane przez dumnych i pewnych swojej techniki mieszkańców. Obie kultury od lat nie kontaktują się ze sobą. W wyniku wypadku i splotu pewnych okoliczności dochodzi do zamiany dwójki niemowląt płci żeńskiej i tak pochodząca z Ludu Melanie wychowuje się w Alabastrowym Polis wierząc, że jest córką senatora Marcusa, podczas gdy biologiczna córka Marcusa- Klio wychowuje się wśród Ludu kształcona na przyszłą szamankę. Z chwilą gdy Melanie dowiaduje się w dość nagły sposób o swoim prawdziwym pochodzeniu, w towarzystwie swojego przybranego brata Victora opuszcza miasto by szukać swoich korzeni wśród Ludu i odnaleźć swoją zamienniczkę. Jej tropem rusza senator Marcus. W książce poruszone są zagadnienia dwóch odmiennych kultur, znajomości swojego świata, bliskości i izolacji od Natury, niezwykła historia dwóch młodych kobiet, z których każda żyje życiem tej drugiej.
Gwiezdny wędrowiec
NovaeRes, 2011
ISBN: 978-83-77222-00-3
"Gwiezdny wędrowiec" jest to książka SF, której akcja dzieje się w kosmosie. Głównym bohaterem jest pilot marsjańskiego frachtowca Sven Ante, będący człowiekiem o dużej niezależności i otwartym umyśle. Sven żyje w niespokojnych czasach, w których trwa ryzyko wojny międzygwiezdnej pomiędzy stawiającym na rozwój estetyki i elegancji Imperium Galaktycznym, a dowodzoną przez Ziemię Ligą Planet Niezależnych, oficjalnie broniącą demokracji i wolnego handlu. Sven bardziej nie chcąc niż chcąc, zostaje wplątany w rozgrywki polityczne i w coraz bardziej niezwykłe przygody, rzucające go w rozmaite miejsca kosmosu, starając się wciąż jednak zachować niezależność. Książka porusza problem indywidualizmu i nacisków społecznych na jednostkę. Zwraca uwagę, na zagrożenie dla demokracji, jakim jest obsesyjna wręcz potrzeba zapewniania swoim obywatelom bezpieczeństwa za wszelką cenę. Ukazuje też możliwość wypaczenia nawet najszlachetniejszych idei. Jednocześnie powieść ukazuje wartką akcję przygodową w kosmosie, która coraz bardziej się rozwija mogąc przy tym zaskoczyć czytelnika.
Teksty w Publixo.com
Zbiór: Daleko, daleko od Rzymu (powieść)
TytułGatunekData dodaniaOcena
Uwięzieni w jaskinii fantasy / SF2011-08-23
Zbiór: Gwiezdny wędrowiec (powieść)
TytułGatunekData dodaniaOcena
Czy istnieje nadzieja dla Ziemi? fantasy / SF2011-11-24
Zbiór: Zamienione życia (powieść)
TytułGatunekData dodaniaOcena
Na skraju cywilizacji fantasy / SF2011-11-24
© 2010-2016 by Creative Media
×