Przejdź do komentarzyPierwsza miłość
Tekst 10 z 38 ze zbioru: Kwadryga z ojcem
Autor
Gatunekbiografia / pamiętnik
Formaproza
Data dodania2014-01-31
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń2822

Pierwsza miłość


Kocham Marysię, a ona kocha mnie. Razem skradamy się do sadu, gdzie sąsiad otworzył ul i wybiera miód. Właśnie przerwał i poszedł do domu na obiad. Natychmiast podbiegamy do cebrzyka, w którym poukładał plastry miodu. Zlizujemy z plastrów słodki, lepki jak klej, nektar. Jestem od brody po pas oblepiony słodyczą. Nagle czuję, jak tysiące igiełek kłuje mnie w głowę, ręce, szyję, nogi, brzuch. Biegnę z krzykiem w krzaki. Tarzam się w trawie. Wstaję i krzycząc biegnę dalej. Moja głowa, twarz, ręce są jak kloce z drewna, grube i obolałe, jakby cudze. Usta mam jak pośladki. W środku coś mnie piecze, mdli, dusi. Mam przed oczyma coraz większe gwiazdy…

Leżę w ciepłym błocie skryty po szyję, pod głową mam snopek sitowia. Chce mi się pić i jest mi słabo. Marysia podaje mi kubek kwaśnego mleka.

– Wyciągnęłam przed chwilą ze studni – mówi. – Pij, póki zimne.

Będziesz żył – dodaje. – Błoto wyciągnie z ciebie gorączkę.

Sięgam ręką do przodu, pod jej sukienkę. Krzyczy i ucieka. Leżę sobie w błocie i obmyślam zemstę na pszczołach.

  Spis treści zbioru
Komentarze (3)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
świetnie, że postanowił Pan przedstawić tą opowieść w takich krótkich odcinkach. Są znakomite
avatar
Serdecznie dziękuję za życzliwe komentarze i wysokie oceny. Po przychylnych recenzjach w dwóch pismach literackich, zaraz po ukazaniu się, to jedyna moja satysfakcja z wydanej w roku 2001, z wieloma błędami "Kwadrygi...". Na Allegro ktoś tę książkę oferował niedawno za 1,- zł. Sam się zastanawiałem, czy nie kupić, gdyż zostały mi trzy egz., w dodatku tak poskładane, że niektóre teksty urywają się w nieoczekiwanym momencie.
W dalszych częściach będzie też niestety sporo dłuższych tekstów i filozoficznych rozważań. Pozdrawiam
avatar
Cudny tekst. Tylko przeczytałam nie po kolei, najpierw była zemsta na pszczołach, której się dziwiłam.
Nie zmienia faktu, że te krótkie opowiadanka są niesamowicie urocze. Wszystko jedno, w jakiej kolejności czytania. Dzięki, alfie.
© 2010-2016 by Creative Media
×