Przejdź do komentarzyZemsta na pszczołach
Tekst 11 z 38 ze zbioru: Kwadryga z ojcem
Autor
Gatunekbiografia / pamiętnik
Formaproza
Data dodania2014-02-01
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń3011

ZEMSTA NA PSZCZOŁACH


Jak wyzywająco patrzy dziś na mnie księżyc! Wisi tak nisko, że tylko sięgnąć ręką i zagrać na nim jak na bębenku. Jedną ręką gram, w drugiej trzymam wielkie sito, w które łapię gwiazdy. Potrząsam sitem, by usłyszeć głos gwiazd. Słyszę głęboki ton bębenka i płytkie szemranie gwiazd złapanych w rzeszoto nieba.


Wymyśliłem zemstę na pszczołach, a właściwie nauczyłem się jej od Marysi. Zaglądam do kwiatów malw. Jeśli napotkam tam pszczołę, zbierającą nektar, zawijam koniec kwiatu tak, aby ją w nim uwięzić. Potem zrywam kwiat i wrzucam do studni. Słyszę cichutki plusk i moja zemsta się spełnia. Jest ich w studni coraz więcej i wyobrażam sobie, jak się męczą. Kwiatki pływają jak okręciki po powierzchni spokojnego morza. Tylko pszczoły nie są spokojne. Powoli toną za karę. Czuję się władcą świata.

  Spis treści zbioru
Komentarze (5)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Przepiękny, poetycki tekst. Tylko dlaczego mściłeś się na pszczołach? Co takiego ci zrobiły pszczółki, alfie?
avatar
Och, przepraszam, właśnie przeczytałam "Pierwszą miłość" i już wiem, dlaczego ta zemsta.
avatar
Droga Lilly,
serdecznie dziękuję za wysoką ocenę oraz życzliwy komentarz. Wybacz, że aby wyjaśnić Ci motywy mojej zemsty na pszczołach, które są dla mnie cudnymi skrzatami i poświęciłem im nawet książkę, pisząc o Wacku - pszczółce, odeślę Cię do mojego poprzedniego tekstu z kwadrygi - "Pierwsza miłość".
Pozdrawiam serdecznie
avatar
Nieładnie i okrutnie!
Za karę - brak ocen!
avatar
Zemsta pszczół (patrz tytuł tej miniatury prozą) jest taka, że w Polsce, od zawsze mlekiem i miodem płynącej, mleko mamy dzisiaj tylko chrzczone, a miód - z Chin
© 2010-2016 by Creative Media
×