Przejdź do komentarzyObatel w Soczi
Tekst 255 z 255 ze zbioru: Limeryki dolnośląskie
Autor
Gatuneksatyra / groteska
Formafraszka / limeryk
Data dodania2014-02-07
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń4242

Obatel w Soczi


Obatel pojechał do Soczi,

Gdyż miał sen niezwykle proroczy:

Ku Ojczyzny chwale

Zdobył tam medale,

Swym krasomówstwem świat zaskoczył.

  Spis treści zbioru
Komentarze (5)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Chcę wyjaśnić, ze o ewentualnym wyjeździe Obatela do Soczi pomyślałem wczoraj, gdy w TVN-24 wypowiadał się na temat "rzysk pijskich".
avatar
"Olimpijski" limeryk, po linii, na bazie i ku czci. Wiadomy Obatel na pewno będzie zaszczycony takim panegirykiem. Nie dość, że ma już trwałe miejsce w panopticum politycznym, to będzie teraz w sportowym i... polonistycznym ;)
Zwracam uwagę, że Obatel dobrze się wypowiadał. Na pewno mówił o "rżyskach" (wiadomo, jak ciernista jest droga na sportowy szczyt). Natomiast "pijskie" to nawiązanie do starożytnych igrzysk, które odbywały się przecież nie tylko w Olimpii, ale i w innych polis. Nie chciał żadnych wyróżniać; na szczęśćie wiele z nich miały końcówkę "pijskie". A jego krasomówstwo jest jak najbardziej na miejscu. Przecież w starożytnych "pijskich", a nawet w pierwszych nowożytnych, obok sportowców startowali i zdobywali medale w swoich dziedzinach poeci, dramatopisarze i inni artyści.
Tak że widać, iż pan Obatel "klasycznie kształconym jest" i wystąpi w zawodach oratorskich;)
avatar
Mam taką nadzieję, trzymam za niego kciuki,
avatar
Poprzednicy powiedzieli wszystko. :)
Boję się komentować swoimi słowami Twoich wierszy, aby nie było, że daję "pocałunek śmierci" znacznej części Twoich utworów. :)
avatar
Obatel wiecznie żywy :D

A dlaczego nie zauważyłam tego limeryku wcześniej?
© 2010-2016 by Creative Media
×