Przejdź do komentarzyWiolinista
Tekst 72 z 255 ze zbioru: Limeryki dolnośląskie - ciąg dalszy
Autor
Gatuneksatyra / groteska
Formafraszka / limeryk
Data dodania2015-01-25
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń4217

Wiolinista


Wiolinista na Wolinie

woli grać, gdy jest po winie,

gdyż w stanie swawoli

grać może do woli,

dowolnie, ale w wiolinie.

  Spis treści zbioru
Komentarze (9)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Dobry limeryk:)
avatar
"ale w wiolinie" - nie bardzo to rozumiem.(?)
avatar
Też tego nie bardzo rozumiem. Chyba że chodzi o wyższe tony; może tylko "grać cienko", czy też "wysoko"?

Przydałaby się w limeryku Wiola... i na niej grać do woli. Nawet w "wiolinie`, byleby oznaczało to "wysoko", a nie "cienko" ;)
avatar
Dziękuję za komentarze i wyjaśniam wątpliwości. Cytuję za "Słownikiem języka polskiego": "Wiolin to górna część skali dźwiękowej, obejmująca w przybliżeniu skalę dźwiękową skrzypiec oraz dźwięki wyższe; partia prawej ręki w grze na instrumentach klawiszowych". Grał w wiolinie, czyli w wyżej określonej skali dźwiękowej, co częściowo słusznie interpretował Hardy.
Co zaś tyczy proponowanej Wioli, to wyjaśniam, że "wiola to instrument smyczkowy używany od średniowiecza do XVII wieku, przypominający z wyglądu skrzypce". Wioli już obecnie nie ma, natomiast nie użyłem Wioli w innym znaczeniu, gdyż takiego kryptonimu dziennikarskiego używała moja żona. Tyle wyjaśnienia.
avatar
Dobre i zrozumiałe dla obeznanych z muzyką.
Grał po winie
wyższe tony
już z orkiestry
wyrzucony.
avatar
Do komentarzy przedmówców dodam tylko,
że kobieta jest jak gitara (skrzypce, wiola), ale tylko wirtuoz potrafi wydobyć z niej najpiękniejsze dźwięki :)
avatar
Piękna gra słów - także w ich warstwie fonetycznej.

Wyższa Szkoła Sztuki Pisania
avatar
W kluczu wiolinowym grał po prostu(((:.
avatar
Dafne, bardzo dziękuję.
© 2010-2016 by Creative Media
×