Przejdź do komentarzyZapach przebiśniegów
Autor
Gatunekpoezja
Formawiersz / poemat
Data dodania2015-02-20
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń3444

To wyłącznie marzec  

rozwinął powietrze   

ponad nieboskłonem – 


aby w bielutkiej skorupce  

brzęcząc przebiśniegiem  

z brzeżkiem  

bladozielonym  


rozpuścić w eterze  

świeżości kropelkę


Kiedy łagodna zima, to przebiśniegi potrafią zakwitnąć w lutym. Tak jak krokusy :))) 


  Spis treści zbioru
Komentarze (11)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Befano, mamy jeszcze luty! :)
Piękny wiersz. Zatęskniłam do wiosny i przebiśniegów, których jeszcze nie widzę.
avatar
Jestem po silnym wezwaniem, do wyjścia na pole i obejrzenia tych przebiśniegów. "Może to przez te nawozy sztuczne".
avatar
"pod silnym wezwaniem"
avatar
Lilly, u nas te przebiśniegi zaczynają kwitnąć :-)
Panie Piotrze, przebiśniegi / śnieżyczki to kwiatuszki ogrodowe :-)))
avatar
Pani Anielo,
Jak się w Pani stronach mówi?

Ide na dwór?

Czy?
Idę na pole.
avatar
Pięknie zabrzęczały Twoje przebiśniegi...
avatar
Przyjemny obrazek,ale wyrzuciłabym chociaż jedno zdrobnienie :)
avatar
"Idę na pole", tak potocznie :-)
avatar
Zastanawiałam się nad tymi zdrobnieniami, sama nie lubię zdrabniać, ale w tym tekście nie rażą. A może się przyzwyczaiłam, że w tekstach B. zdrobnień aż naddto?
W moim ogródku nic a nic...
avatar
Przebiśniegi nazywane są żartobliwie "kwiatowymi dzieciętami / dzieciątkami", a do dzieci jak się przeważnie mówi? Może nie cały czas szczebiocząc, jednak zwraca się inaczej niż do dorosłych.
Zdrobnienia w takim przypadku podkreślają ich niewinną, bo dziecięcą biel; drobniutkie kształty dzbanuszków i w ogóle ich filigranowy wygląd.
Nie wiem, gdzie A. wyszukała u mnie aż "nadto zdrobnień". Może przydałyby się przezeń zamieszczone w odpowiednim kontekście przykłady?
avatar
Zwracam honor, mój komentarz był na wyrost, nie potwierdzony faktami, nie używasz zdrobnień w nadmiarze.
© 2010-2016 by Creative Media
×