Przejdź do komentarzyIda
Tekst 67 z 240 ze zbioru: Znak czasu
Autor
Gatuneksatyra / groteska
Formafraszka / limeryk
Data dodania2015-03-02
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń2909

Ida




Taki film jak

Kapiąca woda z kranu

Czarno białe flaki

Srebrnego ekranu

Holokaust bez Niemców

Mordercy Polacy

Z siekierami żołdacy

Dla majątku mordercy

- Polscy  zwyrodnialcy


Żydowska ciocia z problemami

By widz  ją zrozumiał

Że miała rację

Na śmierć ich  skazując


  Spis treści zbioru
Komentarze (15)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Ocen nie daję, ale wiersz do mnie przemówił.
Przypadek, nie przypadek spowodował i to, że czasami ów film nie do końca mija się z prawdą :(
Totalna szarzyzna, gdy ja staram się być obiektywna. Także wobec Rodaków :(
avatar
"To zwycięzcy piszą historię" i rozdają nagrody. Z niebotycznymi stratami, ale wygrali ostatnią wojnę światową. Tu nie chodzi o antysemityzm, ale o zachowanie pewnej równowagi w postrzeganiu czasów minionych.
avatar
Pstro - nikomu nawet narodowi mordowanemu nie wolno mordować narodu oprawców. A tu ma miejsce mordowanie narodu który ratował. Oczywiście to uogólnienie. Ale to wszystko zbyt dziwne by uwierzyć w przypadek.
avatar
Dziwnie historia się toczy :) Teraz wszak, po wyjaśnieniu Autora, już ze spokojnym sumieniem mogę dać oceny :)
avatar
Miło mi że się spodobał.
Pewne grono skomentowano jako ostry ale i potrzebny.
Pozdrawiam.
avatar
Ja już mam dosyć dłubania w ranach ostatniej wojny. Nie chcę kolejnych filmów o Idach, powstańcach warszawskich, cichociemnych, Oświęcimiu itp. Tamte czasy bohaterów i tchórzy minęły. Żyjemy tu i teraz. Czy dzisiejsi filmowcy koniecznie muszą czuć krew, żeby mogli coś stworzyć?
avatar
Pierwsza raz zgadzamy się Marianie.
avatar
"Naród, który traci pamięć przestaje być narodem". Kto to powiedział? Nie pamiętam. Wiem wszak jedno: wiersz "Ida" jest tu, szczególnie na Portalu, bardzo, ale to bardzo potrzebny.
Zarówno przesłanie filmu jak treść wiersza zdążyłam już wypośrodkować, dzięki czemu "z czapy" nie piszę :)
avatar
Przypominają się tu słowa Alberta Einsteina: „Nacjonalizm jest chorobą dziecięcą. To odra ludzkości”. Prędzej czy później dopada każdego i nie przestaje się szerzyć. W roku 1946 brytyjski historyk Arnold Toynbee napisał: „Patriotyzm (...) w dużej mierze zajął miejsce chrześcijaństwa, stając się religią świata zachodniego”.
avatar
Nie da się odwrócić od tego co się wydarzyło .
Co do poezji lub jej braku w tym wierszu - to powinien być on nieco inaczej napisany niestety już nie mogę go poprawić. Poezja jest i przesłanie bardzo silne.
Jak ktoś nie rozumie proszę pytać - chętnie objaśnię . Bo sprawa nie jest taka prosta. Trzeba znać film i pewne niuanse.
avatar
Wróciłam do wiersza, który mi rapuje. Czernią, popielatością, brudną bielą. Jak te psychodeliczne strofy Paula Celana.
Niespokojny i niepokojący, mimo iż równocześnie nie bardzo pojmuję, dlaczego mógł spowodować on gdzie indziej aż taki konflikt?
avatar
Być może późniejsze komentarze oraz mnogość tych komentarzy przyczyniły się do pewnego strachu i wykluczenia. Coś jest takiego jak daleko idąca poprawność. Być może administrator portalu był nieco głupi - co wydaje mi się najprawdopodobniejsze.
avatar
http://niezlomni.com/?p=23159
avatar
Nie potrafię odnieść się do filmu, bo go w połowie przespałem. Tak zdrowo reaguje mój organizm na propagandowe tasiemce pod płaszczykiem sztuki, zrobione za podejrzane pieniądze.
Zrobione tylko dlatego, byśmy swobodnym gestem żydom wypłacili 65 mld dol za krzywdy jako sprawca zastępczy zbrodni wojennych, kiedy Niemcy już dalej doić się pozwolą.

A tubylcy w kraju z naszym Wackiem na czele, zwani też pożytecznymi idiotami, z uciechą klaszczą z Oskara albo nie chcą o wojnie i o tym rozmawiać.
avatar
Przepraszam! Oczywiście powinno być:
doić się nie pozwolą.
© 2010-2016 by Creative Media
×