Przejdź do komentarzyStambuł
Tekst 37 z 38 ze zbioru: Kwadryga z ojcem
Autor
Gatunekbiografia / pamiętnik
Formaproza
Data dodania2015-03-05
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń2642

STAMBUŁ


Więcej energii, czy magii w maleńkich czarkach mocnej herbaty, wypijanych z rana w sezamach licznych uliczek, obwiedzionych stertami śmieci z całego Bliskiego Wschodu? Czego więcej, rozkoszy, czy okrucieństwa, bogactwa czy nędzy, zapachu wonności czy potu wziętych w jasyr, w tych licznych pałacach?

Młode kobiety na ulicach nie zasłaniają już twarzy, stare za zasłonami chowają chyba nie to, co może być przedmiotem nieuprawnionego pożądania. Europa i Azja splotły się tutaj w  miłosnym albo śmiertelnym uścisku rycerzy     z mieczami jak sierp księżyca żądny władzy. Ulicami zgodnie spacerują wielbłądy, samochody, rowery, niedźwiedzie. Dobrze, że nie jestem blondynką. Nikt mnie nie podszczypuje w tramwaju, czy na ulicy. Nie wlepia we mnie czarnych oczu, którym nigdy za dużo zysku i rozkoszy w cieniu cesarza Konstyntyna i cesarzowej. Na głodnego czeka na ulicy ociekająca tłuszczem papryka nadziewana mięsem baranim i przyprawami wschodu.

Kto wie, czy rozklekotany autobus po tym wszystkim wytrzyma jeszcze żwirowe bezdroża i górskie zakręty w drodze do walczącej o wolność Bułgarii?

  Spis treści zbioru
Komentarze (2)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Pyszny obrazek, fascynujący dzikimi kontrastami starego dobrego Orientu, którego nawet baśnie tysiąca nocy nie przyćmią blasków od zawsze oszałamiającego tamtejszego dnia...

W Gobekli Tepe, "rzut beretem od Stambułu", tureccy archeolodzy dokopali się zdumiewających kręgów nie spotykanych nigdzie budowli... sprzed kilkunastu tysięcy lat??

Kiedy najstarsze ponoć piramidy egipskie liczą sobie ich zaledwie kilka?!
avatar
Dzięki serdeczne Emilio, za dostrzeżenie i życzliwe skomentowanie, tej skromnej miniaturki.
© 2010-2016 by Creative Media
×