Przejdź do komentarzyManifest mohera
Tekst 59 z 240 ze zbioru: Znak czasu
Autor
Gatunekpoezja
Formawiersz / poemat
Data dodania2015-03-06
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń3175

Wiersz ten napisałem w obronie środowiska około ,,Radia Maryja”.

Znamienne jest że ta część społeczeństwa która ma na ustach miłość i ,,nienawiść do pogardy` wykazuje się pogardą wobec osób starszych.

Zjawisko takie nie ma precedensu w całej historii Rzeczypospolitej.

Zawsze w tym kraju szanowało się osoby starsze - do teraz !

Wystarczyło jedno głupie określenie ,,Moherowe Berety ` by te zacne dziedzictwo legło w gruzach.

Tą przedmowę dedykuję co niektórym twórcom z tego portalu.


Obecnie jest to piosenka z dość ładną melodią .


Manifest mohera


Obok mordercy nie stanę

Złodzieja  nie poprę

Kłamcę wyszydzę

Palcem ich wytknę

Tych co nie wiedzą

Prowadzić będę


A ciebie tylko proszę

Nie szydź ze mnie.


Ja stanę w obronie

Najświętszych wartości

Twych  ojców i dzieci

Z uporem bronić będę

I wiem  że zapłacę

Lecz pójdę dalej


Mimo   że szydzić

Ze mnie będziesz


Ja idę  drogą jedną

Co nasi dziadowie

Ty w bok skręciłeś

Oślepłeś od świateł kasyna

My z jednej krwi

I z  ziemi skrwawionej


Więc nie szydź ze mnie

Ja  przodkiem twym jestem


Bis.  My z jednej ….

Więc proszę tylko

Nie szydź ze mnie


  Spis treści zbioru
Komentarze (18)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Możemy nie zgadzać się i nie akceptować czyjegoś światopoglądu, wierzeń, wartości, zachowania . Natomiast nigdy nie powinniśmy poniżać człowieka jako jednostki, niestety dzisiaj tylko nieliczni potrafią się zdobyć na okazanie szacunku inaczej myślącym...
avatar
Nie wiem, co napisać :|
Kiedyś za obronę wyszydzanych, z którymi "wrzos10" nie zawsze przecież się utożsamiała, z PubliXo musiała sobie pójść... [do tej pory ma zresztą przekopiowane rozmaite, pod swoim adresem, wpisy].
Z drugiej strony: jeżeli "satyra" mieści się w wydmuszce swojej satyrycznej normy, to dałabym tej "satyrze" spokój. Nie tyle po cierpiętniczemu, co zwyczajnie ludzku.
Dobry tekst wybroni się sam; inny, rodem z przykładowo nieistniejących "Skandali" zaświadczy jedynie o Autorach / Autorce / Autorze oraz: komentatorach / komentatorce / komentatorze [niepotrzebne skreślić], natomiast tym - o ile jest to im potrzebne do ich dobrego samopoczucia - niby czego zakazywać, nakazywać, usiłować ośmieszać?
avatar
Ale jak tekst ?
avatar
Szczerze? Po trosze patetyczny samograj jak ze spotkań Rodziny Radia "Maryja" spod Jasnej Góry.
To nie złośliwość, bo ja od 1992 roku owo Radio cały czas finansowo wspomagam.
Z przedstawianą tam interpretacją obecnej polityki się nie zgadzam [i miałam zresztą nosa, przykład LPR], jednak od strony duchowej oraz duchownej, zwłaszcza w przypadku wszystkich chorych, samotnych, opuszczonych, niepełnosprawnych czy zagubionych, to jest ono dla nich nieocenioną wartością.
Opozycyjną działaczką byłam oraz w swoim czasie nader aktywną członkinią NSZZ "Solidarność".
Uciekłam szczęśliwie od polityki, za co Panu Bogu bardzo gorąco - na kolanach - dziękuję.
Nie jestem pazerna i nie potrafię łgać w żywe oczy...
avatar
Oponentom trudno jest zamieścić komentarz - zrobili się ciency lub zrozumieli błąd. To niech to ogłoszą - a co tam .
avatar
Zgodzę się z przedmówczynią. Też staram się trzymać pewien dystans, ale ktoś mimo wszystko powinien się tą polityką, czy "twórczością polityczną" zajmować. Hitler był sfrustrowanym artystą, miał talent plastyczny. Gdyby nie krytycy i jego frustracja może historia potoczyłaby się inaczej. Życzę ci więc, żebyś czerpał jak najwięcej satysfakcji ze swojego pisania.
avatar
Przypominam że piszę teksty proste z założenia. Mają przekazać maximum informacji i wywołać refleksję a może i nawet oburzenie. Pokazuję zjawiska których wielu ludzi nie dostrzega . Dlatego łatwy przekaz jest konieczny.
Łatwy to też nie oznacza słaby jak wielu twierdzi. Powyższy wiersz miał ogromną ilość wejść na innych portalach. Ja jestem z niego dumny -i mam jeszcze parę takich wierszy. Np. ,,Kacap" - ale to później.
avatar
Czekam na kolejne teksty. Bardzo też chciałbym przeczytać jakoś prozę Twojego autorstwa, albo felieton. Takie formy literackie dają więcej swobody, i zmniejszają prawdopodobieństwo ewentualnych nieporozumień między autorem, a odbiorcą.
avatar
Mam tez parę - zamieszczę niedługo.
avatar
Medicus - ,,Treść? Fanatycznie jednoznaczna" ---? Czyli nie stwierdzasz faktu powszechnej pogardy dla tego środowiska ? Ja widzę wyraźnie że jest.
avatar
Przykro mi bardzo, że zaoponuję przedmówczyni: piosenki wprawdzie śpiewać nie będę, jednak zawarta w niej prośba podmiotu lirycznego tylko o to, by zeń nie szydzić, to "fanatyzm"?
avatar
"..., ale ktoś mimo wszystko powinien się tą polityką, czy "twórczością polityczną" zajmować."

Zgadzam się całkowicie z pstro. Dobrze, że są jeszcze tacy jak Rozar. Nie chodzi tutaj o ruch religijny droga Pani lekarz, chodzi o człowieka!

I kolejny raz podpiszę się pod słowami pstro.

Drogi Rozarze,
"Życzę ci, żebyś czerpał jak najwięcej satysfakcji ze swojego pisania."
avatar
Nie, nie zdarzyło mi się nigdy w Twoich tekstach czegoś podobnego wyczytać.
Tam o starości jest i życzliwie, i z czułością.
avatar
Madicus - tekst jest skierowany do ciebie .
Co do - ,,ja idę drogą jedną ...- a ty skręciłeś "
To myśl ta nie jest dyskusyjna bo mamy czasy przełomowe .Część społeczeństwa pozostała przy tradycyjnych wartościach a część uległa i są to już zupełnie inni ludzie . Zmiany są cywilizacyjne - i w tym wersie to jest zawarte.
avatar
Swoje powiedziałam, co powiedziałam.
Znikam więc, wstrzymując się już od wszelkich, związanych z tym tekstem, opinii.
avatar
Jej błąd poważny Medicus -wiersz nie jest skierowany do Ciebie -przepraszam - zbyt szybko kliknąłem.
avatar
To, że ktoś nosi beret albo ma dziary czy sukienkę, choć jest facetem, nikogo nie dyskwalifikuje. Nie w UE.
avatar
Ludzie to noszą /także na głowach/, na co ich stać.

Przed wojną chodziło się w strojach ludowych,

za PRL-u baby nosiły kolorowe chustki i prochowce,

a dzisiaj

w czas zimy moherowe berety i ciuchy z lumpeksu.

HA-HA-HA-HA-HA!
JEST SIĘ Z CZEGO ŚMIAĆ!
© 2010-2016 by Creative Media
×