Przejdź do komentarzyAmbitny
Tekst 93 z 255 ze zbioru: Limeryki dolnośląskie - ciąg dalszy
Autor
Gatuneksatyra / groteska
Formafraszka / limeryk
Data dodania2015-03-15
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń4054

Ambitny


Facet ze wsi Białe Błoto

chciał walczącym być patriotą.

Tropił przekręty,

nikt nie był święty,

a sąd orzekł: jest idiotą.

  Spis treści zbioru
Komentarze (11)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
... że sparafrazuję króla Wilusia: "Jeszcze są lekarze w Polsce" :)
avatar
A gdyby miał ze sobą, jak Pawlak, dwa granaty to wyrok byłby zgoła inny!
avatar
Dziękuję za komentarze, jednocześnie komunikując, że dokonałem skrótu myślowego. Jestem świadomy, że to komisje lekarskie orzekają o stanie zdrowia, a sądy na przykład po takich orzeczeniach ubezwłasnowolniają.
avatar
Czekałem za opiniami .
Ten wierszyk jest zwykłym szczeniackim zagraniem. Tak też myślałem że wcześniej czy później autor określi swój poziom.
Befana trafnie wytykała wcześniej pogardę .
Zapewne z czerwonego domu autor wyniósł tą wyższą kulturę.
Słowo ,,idiota" pochodzi z języka greckiego i oznacza w przybliżeniu - aroganta politycznego. Co doskonale pasuje do autora ;-)

Na pamiątkę skopiowałem tą marniznę- gdyby autora olśniło i ze wstydu by wykasował.
avatar
Bardzo dobry limeryk.
Oczywiście wiem, że chodzi o polską rzeczywistość, ale widzę w tym też coś większego. Cytat z Lenina:
"Nasz kodeks moralny jest absolutnie nowy. (…) nam wszystko wolno, ponieważ jako pierwsi na świecie wyciągamy miecz nie w celu zniewolenia, lecz w imię wolności i wyzwolenia spod ucisku."
(Za wikipedią, "Krasnyj miecz").
avatar
Sugeruje mi się, że "zapewne z czerwonego domu wyniosłem tą wyższą kulturę". Zapewniam, że nie z czerwonego, lecz ze zwykłej szarej chaty mazowieckiej, czasami wiosną bielonej wapnem. Taki to był lokalny zwyczaj.
Podejrzewa się również. że wykasuję ze wstydu "tą marniznę". Zapewniam, ze nic takiego nie zrobię.
A swoją drogą jestem ciekaw, dlaczego limeryk o jakimś zadziornym chłopku z Białego Błota wywołał wściekłość mojego interlokutora.
avatar
Bo wypisz- wymaluj jest to personalna dygresja.
Biorąc pod uwagę wcześniejsze spory i zapis dyskusji należy uznać to jako rewanż -i to na niskim poziomie .
Zakładając jednak udowadnianie innej inspiracji - inną osobą lub leż grupą osób a nawet wyobraźnią - to i tak owy wierszyk jest emanacją wyższości autora koszem innej osoby nawet tej domniemanej- co też jest płytkie . I zakrawa o bufonadę .
Sumując niezależnie od motywów,- limeryk ten jest zwykłym paszkwilem wobec tej części społeczeństwa która jest oburzona stanem polskiej praworządności.
Zważywszy że żyjemy w czasach chorobliwej wręcz korupcji wierszyk ten jest zwyczajnie obraźliwy.
avatar
W szaleństwie jest metoda,
o ile warzysz słowa.

Kolejny dobry, bo prowokujący limeryk. Trzeba uważać na lekarzy.
avatar
jak zawsze :) po co przepychanki,piszmy swoje :))
avatar
Jak zawsze, super! :)

Sąd także zna takie przypadki, na szczęście nieczęste.


:)
avatar
Na szczęście o tym, że ktoś jest idiotą,

/z IQ na poziomie 0 - 35/

decyduje nie sąd, a badania psychologiczne
© 2010-2016 by Creative Media
×