Przejdź do komentarzyGlęda
Tekst 57 z 93 ze zbioru: Wiersze różne
Autor
Gatuneksatyra / groteska
Formafraszka / limeryk
Data dodania2015-03-24
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń4028

Ględa*


Ględził, gdy kogut zapiał o świcie,

ględził, gdy słońce stało w zenicie,

ględził i wtedy, gdy zmrok zapadał,

gledził i ględził, ględził i gadał.


* Tę miniaturkę polecam uwadze kilku autorów, a szczególnie twórcy wyjątkowo niudanego limeryku określonego jako satyryczno-groteskowy poemat (wiersz). A dziełko owe mówi o kurkach, cuchnących jajkach i baranach. To takie prawdziwie wielkanocne klimaty..

  Spis treści zbioru
Komentarze (10)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Widzę, że nie tylko w limerykach jesteś dobry.
"Twórca wyjątkowo nieudanego limeryku" pewnie nie zrozumie, że to o nim.
avatar
Janko- możemy sobie wytykać , sprzeczać się ale teraz ty i piórko przekroczyliście czerwoną linię. Zrobiło sie niesmacznie i poniżej poziomu. Napisałem nawet zgrabny wierszyk lecz by nie pogarszać sprawy i szanować ten portal zrezygnowałem. Polecam też poluzowanie - a nawet o ile cię stać przeproszenie.
avatar
Świetna fraszka, Janko! :)

A z tym ględzeniem to tak jak z tym dzwonem:

"Dlaczego dzwon dzwoni? Bo pusty"


:) :) :)
avatar
Panie Rozar, to takie trele mele. Jeżeli Pan uznał, że przekroczyłem czerwoną linię, to proszę wskazać, gdzie. Poniżej poziomu jest, ale w zupełnie innych rewirach. Nikogo przepraszał nie będę, gdyż, w odróżnieniu od Pana, nikogo nie obraziłem. Kogo Pan broni i jakich tekstów? Na pewno tekstów nijakich i prymitywnych. Przestrzegam jednak Pana, by na obrona nie odbiła się Panu czkawką. By Pan przypadkiem nie obudził się z ręką w nocniku. Wiem, co mówię.
avatar
Przez przypadek zamiast "ta", napisało mi się "na". Przepraszam.
avatar
Jak rozumiem - to ta wymiana limeryków rozpoczęła się od pańskiego - no i później te określenia.
avatar
Dobrze oddane ględzenie, od świtu z kogutkiem, do późnego zmroku.
Kiedyś, zainspirowana ględzeniem na portalu (innym), napisałam wiersz o pustelniku. Ale wyszedł mi trochę za długi, więc i ja poględziłam.
avatar
Sposób na ględę -
Ględzi? Niech ględzi.
Ja z innymi siędę.

Świetna fraszka. Trzyma myśl, formę i treść.
avatar
Dziękuję wszystkim komentującym, a szczególnie tym, którzy tę fraszkę przeczytali ze zrozumieniem i przyjęli z uśmiechem.
avatar
Ględziła ta ględa,
Zasiadłszy na grzędach
W znacznych urzędach,
Ględziła "ko-ko-ko!"
Jak jakaś byle kura -
Ot, nasza dola ponura :(
© 2010-2016 by Creative Media
×