Przejdź do komentarzyKsiądz wikary
Tekst 154 z 255 ze zbioru: Limeryki dolnośląskie - ciąg dalszy
Autor
Gatuneksatyra / groteska
Formafraszka / limeryk
Data dodania2015-07-23
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń3910

Ksiądz wikary


Ksiądz wikary z Jadwisina

Jadwisiuni zrobił syna,

a wieść gminna niesie,

że to w gminnym lesie.

Alimenty płaci gmina.

  Spis treści zbioru
Komentarze (11)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
A gmina to my? Prawo w tym kraju jest do niczego.
avatar
Jak to u nas:) Bardzo dobre Janku, tylko może mniej tej gminności by się dało:) Ale treśc najważniejsza:) Pozdrawiam :)
avatar
Dziękuję za komentarze. Czwarty wiersz miał brzmieć: "że w państwowym lesie", ale czemu miałaby płacić gmina, skoro las był państwowy? I stąd te świadome powtórzenia.
avatar
W porządku Janku, pozdrawiam :)
avatar
Samo życie.
avatar
Mnie zastanawia,jak MÓGŁ ksiądz ZROBIĆ komuś syna?Tak pytam z ciekawości czystej,rzecz jasna.
avatar
Anettulo, chyba Ci nie wytłumaczę. To chyba trzeba po prostu przeżyć.
avatar
W 2019 r. każdego miesiąca z funduszu alimentacyjnego korzystało ok. 2.000.000 dzieci, co oznacza, że tych wolnych od wszelkich zobowiązań dorosłych ojców /i matek/ mogło być nawet... milion??

Taki mamy chrześcijański k/raj
avatar
Zrobił syna
Zrobił córkę
Tylko gmina
Ma pod górkę
avatar
Belino, serdecznie dziękuję.
avatar
Sam kiedyś, awaryjnie o północy tankując na podwarszawskim CPN, przy sąsiednim dystrybutorze ku swojemu zdumieniu rozpoznałem... naszego proboszcza, który o tej nocnej godzinie podjechał z piskiem opon swoim mercem z dwiema roznegliżowanymi panienkami; jedna z nich siedziała za kierownicą. Cała ich trójka była w szampańskim humorze. Jak mnie zobaczył, roześmiał się i spytał: - Co ty tu robisz o tej porze?! Żona już czeka z wałkiem!
© 2010-2016 by Creative Media
×