Przejdź do komentarzySzczęśliwy ten kto
Tekst 24 z 40 ze zbioru: Otwarte wrota Sezamu
Autor
Gatuneksatyra / groteska
Formaproza
Data dodania2015-08-23
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń2082

Szczęśliwy ten, kto nie widzi jak moje szczęście wygląda, bo tym samym nie zastanawia się nad tym, co jest oczywiste. Ale jeśli nawet coś jest niewidoczne, to przecież nie jest niewyobrażalne, a właśnie szczęście jest niewyobrażalne. Wniosek, nie trzeba gonić za szczęściem, nie trzeba nastawać na szczęście, a może nawet nie trzeba mieć żadnego pojęcia o szczęściu. I nie trzeba mieć czasu na szczęście, ani na zastanawianie się nad szczęściem. A co trzeba? Trzeba (czego by nie mieć) mieć szczęście.

  Spis treści zbioru
Komentarze (6)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
" Szczęście to jest sposób myślenia, a nie rzecz, którą dostajemy".Tak i ja myślę:) Pozdrawiam :)
avatar
aż tak zwięźle/rzeczowo, to ja nie myślałem :)
avatar
Cały ciąg myślowy jest spjny, tyle że pojawia się w nim mina, może nie kłamstwo, ale skręcenie prawdy - [sam się łapię na tym, że tak robię ( w tekstach)], co zamiast jednej w miarę pewnej odpowiedzi/ukierunkowania, po przeliczeniu daje z siedem rozwiązań.
Czytałem to chyba ze 3 razy. Także dlatego, że to fajny tekst.
avatar
nie podchodziłbym do tego tekstu tak poważnie, proszę zwrócić uwagę na gatunek :)
avatar
Pogoń za szczęściem jest zabawą bezmyślnego dziecka, biegającego za motylkiem.

Potknięcia i krwawiący nos jak w tym banku
avatar
Szczęście jest ulotne: dzisiaj jest, a jutro śpiewają mu missa requiem
© 2010-2016 by Creative Media
×