Przejdź do komentarzyO referendum
Tekst 179 z 255 ze zbioru: Limeryki dolnośląskie - ciąg dalszy
Autor
Gatuneksatyra / groteska
Formafraszka / limeryk
Data dodania2015-09-07
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń3586

O referendum


Pewien pan spod Częstochowy

chciał wprowadzić w Polsce JOW-y.

Rodacy nie chcieli,

więc NIE powiedzieli,

ostał ci się zawrót głowy.

  Spis treści zbioru
Komentarze (4)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Dawniej sznur, dzisiaj zawrót głowy. Tylko milionów żal... Limeryk na czas i świetny treściowo.

Tak to jest, kiedy z referendum, zastrzeżonego w Polsce dla najważniejszych ustrojowych pytań, robi się doraźną szopkę polityczną. Dotyczy to tak wczorajszego, jak i niedoszłego październikowego.

PS. Zastanowiłbym się, jak uniknąć podwójnego "nie" w 3. i 4. wersie. Coś w sensie:
Rodacy zagłosowali
nie przychodząc do lokali.
Oczywiście zmieniłoby to też liczbę zgłosek w pozostałych.
avatar
Propozycja może i zasadna, ale ja pozostanę przy swoim. Zawsze bowiem pierwsza myśl jest najbardziej trafna.
A ponadto czuję niedosyt, gdyż jako przedstawiciel mniejszości brałem udział w referendum ogólnopolskim i wrocławskim, a w obydwóch frekwencja nie przekroczyła 10 procent. Od dziecka uczono mnie, że powinnością prawdziwego Polaka jest branie udziału we wszystkich głosowaniach, co konsekwentnie czynię.
avatar
Przypominam że referendum było propozycją Kukiza już dziś określanego jako człowieka służb .
Zaakceptował referendum i popieprzył bez sensu też człowiek służb - Komorowski. A zrobił to tylko by się podlizać gówniarzom od Kukiza bo przegrywał wybory.
Czyli to ta łazęga sprzeniewierzyła 100 mil zł.
Zaręczam też że gdyby odbyło się referendum lasów , emerytur i sześciolatków - to frekwencja będzie znacznie ale to znacznie wyższa .
avatar
Zawrót głowy i uszczuplona kiszeń. Szkoda, kolejnych źle wydanych pieniędzy. A szpitale, jak nie miały funduszy - tak nie mają!
© 2010-2016 by Creative Media
×