Przejdź do komentarzy'A oto jest cudem w naszych oczach' (z Ps 118)
Tekst 32 z 62 ze zbioru: Przejrzystość
Autor
Gatunekpoezja
Formawiersz / poemat
Data dodania2015-10-10
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń3291

 Znowu lirowi / Księdzu Jerzemu Hajdudze, albowiem nie nam, lecz Jemu potrzebna jest nasza (wierzących) siła... :) 

 

I. PRZEOBRAŻA SIĘ  

HOSTIA -  

przemienia  

różowieje  

pulsuje  

oddycha -  

- - - - - - - - - - - -  

Po puryfikacji  

na świetlanym płócienku  

dwie plamy krwi  

okrągłe. Jak stygmat  

 

II. KONTUREM MISTYCZNYCH LILII 

śnieżnobiałe ręce kapłana  

do wina Przeistoczenia  

 

wtedy gdy - 

ściśnięta w tłoczni kielicha 

ścieknie po palcach  

ofiarna Krew

  Spis treści zbioru
Komentarze (11)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Musiałam wykasować oraz ponownie wkleić, bo to co mi pod wierszem napaskudziła niejaka "m-m" to już nie tyle złośliwość, ale pospolite, portalowe chamstwo! :]
avatar
Bardzo dziękuję :)))
avatar
No tak Emmo - nie dostrzegłem że to jest ten rodzaj twórczości. I pięknie a zarazem wartościowo można oddać słowem ten mistycyzm oraz ducha ceremonii.

No proszę - mam o czym myśleć. To tak jak bym odkrył wyższe czy też ,, nowoczesne " ale te lepsze oblicze chrześcijaństwa.
Może to właśnie jest droga do odbudowy kościoła. Piękna poezja pozwoli na pewną elitarność ( no nie do końca o to mi chodzi)
W tym poście brakuje mi słów . Nie umiem określić zjawiska które mnie poruszyło.
avatar
ja właściwie wiem tylko jedno, że jeśli nie ma Boga, to nic nie ma :)
avatar
Pozostaje mi tylko powiedzieć Amen.
avatar
Z podobaniem :) Pozdrawiam :)
avatar
Jak stygmat napisałabym bez kropki,ale to takie odczucie.Ofiarny kielich z krwią jest jak odwrócone DNA,i dlatego nigdy nie wiadomo,czy światło jest światłem czy ciemniejsza stroną mocy człowieka.Świetne.
avatar
W Polsce mamy dwa cuda eucharystyczne. Drugi z nich został niedawno ogłoszony. Wiersz Befany jest pięknym rozszerzeniem tego cudownego wyróżnienia dla naszego kraju.
avatar
Na ten wiersz, Bartymeuszu, składały się lata :)))
avatar
Dziękuję za Ten wiersz.Serdecznie:)))
avatar
Biorąc pod uwagę historyczną liczbę objawień Jezusa i Jego Matki wśród narodów świata to trzeba stwierdzić z algebraiczną dokładnością, że jesteśmy narodem wybranym przez Najwyższego. Z tego wynika spoczywająca na nas, na Franku i Frani wielka odpowiedzialność.
© 2010-2016 by Creative Media
×