Przejdź do komentarzyCzas rozliczeń
Tekst 225 z 255 ze zbioru: Limeryki dolnośląskie - ciąg dalszy
Autor
Gatuneksatyra / groteska
Formafraszka / limeryk
Data dodania2015-11-03
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń3690

Czas rozliczeń


Nowy, ambitny poseł z Milicza

uznał, że przyszedł czas, by rozliczać,

śledzić i prowokować,

słuchać, wszystko notować,

potem gromadnie słać do Rawicza.

  Spis treści zbioru
Komentarze (14)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Tak sobie myślę - nie ma takiego złego, co by na dobre nie wyszło. Być może szybciej przebudzimy się i zobaczymy - gdzie jest normalność. :)
avatar
Ten co tak dzisiaj chętnie rozlicza,
trafi niedługo sam do Orzysza ;-)

Pozdrawiam, Janko :)
avatar
Znowu świetna konstatacja, "z życia wzięte".

Wiele bym dał, aby zmniejszało się pole, na którym rodzą się aktualne fraszki. To jednak płonna nadzieja, jak na razie. Pole, miast zmniejszyć, powiększa się z każdym dniem.
avatar
Limeryk bardzo dobry:)

Jeśli chodzi o treść:
jak na razie widzę rozliczanie jeszcze nieistniejącego rządu z obietnic:P
A co z ekipą ustępującą? Może jakieś podsumowanie ostatnich 8 lat? Zamieść pod dywan?
Gdyby potraktować państwo jako przedsiębiorstwo, to ludzie którzy dopuścili się kradzieży, defraudacji itd. (do czego przyznali się na taśmach) powinni w pańswie prawa pójść siedzieć. A może ich prawo nie dotyczy?
avatar
Bystrze i celnie ☺☺
avatar
Gorzki, odpowiadam. Jeżeli ktokolwiek posiadł wiadomość o kradzieży lub defraudacji, to jego obywatelskim obowiązkiem jest powiadomić o tym organy ścigania. I radzę to zrobić, bo gdybym ja posiadał takie informacje, na pewno bym to zrobił i to niezależnie od tego, kto jest sprawcą tych przestępstw.
avatar
Przepraszam, chciałem napisać organa ścigania, a wpisało mi się organy.
avatar
Niestety Janko, wiadomości są ogólnie dostępne z nagrań u Sowy. Jednakże nie mogą być dowodem w sprawie, gdyż zostały zdobyte nielegalnie.
Wiem, że również zdajesz sobie z tego sprawę.
Choć w przypadku prywatyzacji Ciecha coś się dzieje.
Ciekawi mnie, czy spróbują też zaobrączkować "kierownika".

Z drugiej strony wyborcy posłuchali sobie przedstawicieli Partii Miłości i wystawili rachunek.
Wiem, nie wszyscy - 24% głosujących nadal daje przyzwolenie na teoretyczne państwo na papierze, gdzie ch.. dupa i kamieni kupa.
avatar
Przestępcy są w trakcie łapanki... jeszcze tutaj kiedyś wejdę i podam listę oficjalnych złodziei.
Najczęściej z tzw. nePOtycznego POkurcza.
Ujął mnie Janko opisem zacnej postawy prawego Polaka, minionego pięćdziesięciolecia.
Prawda, jak można sobie trwale wychować kadry.
Donosiło się na wszystkich i na wszystko... jak w DDR. Dlatego teraz mamy taki dezintegracyjny chaos.
avatar
Krótka pamięć złotej rybki... Kim - w tego limeryku kontekście - był np. taki 2 tysiące lat temu het! gdzieś tam aż pod Golgotą kręcący się Iskariota? albo taki "wirtualny" np. w naszej noblem nagrodzonej polskiej literaturze Chilon Chilonides?

Czas rozliczeń (patrz nagłówek) wlecze się za ludzkością jak ogon komety przez wszystkie tysiąclecia, i nie ma temu końca; na szczytach szaleństwa nic nie robimy, tylko rozliczamy.

Odkąd na Matce-Ziemi wymyślono pieniądze, żadna pecunia non olet
avatar
Niedługo miną trzy lata od powstania fraszki i gdyby to nie było smutne, śmiałbym się naiwniakom prosto w twarz. Jeśli ktoś w tłumie wrzeszczy: "Łapać złodzieja!", zwykle oznacza, że właśnie coś ukradł. Taśmy, ośmiorniczki, pogarda dla 30 000 zł na stanowisku wiceministra... A to dobre, wobec tego, co się "po prostu należy".
No ale: Przecież są siły, które uniemożliwiają naprawę Polski i jeszcze do Brukseli donoszą. Jeszcze jedna kadencja i wszystkich tych złodziei postawimy przed sądem, najlepiej morskim".
"Przez osiem lat Platforma nic nie zrobiła"
A Unia przez ostatnie trzy...
avatar
Tamci polecieli przez "ośmiorniczki"
ci nie polecą nawet przez "wieloryby"...

Ostatnim hitem są listy poparcia zasłużonego ojca.

Komisja zakwestionowała aż 198 na 200 podpisów poparcia pod rejestracją warszawskiego komitetu ugrupowania ojca premiera.

Było tam także kilkanaście podpisów osób... zmarłych.


A deszcz dalej pada...

.
avatar
Nie ma na świecie władzy - poza rządami króla Maciusia 1. - która nie opierałaby się na donosach i na donosicielach
avatar
Donosił Onufry,
Donosiła Ziuta,
Nie donosi tylko
Jeden Kot - ten w Butach.
© 2010-2016 by Creative Media
×