Przejdź do komentarzyO ułaskawieniu
Tekst 242 z 255 ze zbioru: Limeryki dolnośląskie - ciąg dalszy
Autor
Gatuneksatyra / groteska
Formafraszka / limeryk
Data dodania2015-11-17
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń3600

O ułaskawieniu


Wczoraj w Warszawie prezydent Duda

pokazał światu, że czyni cuda,

zastępując trybunały,

potwierdzając komunały,

że Polskę w bagno wepchnąć się uda.

  Spis treści zbioru
Komentarze (10)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
A bo to Ból czy Olek Szklana nie ułaskawiali przestępców? Ba, nawet prawdziwych?
avatar
Człek chciałby co innego pisać na portalu literackim, ale rzeczywistość cholernie skrzeczy.

To jest początek końca trójpodziału władzy i drwina z prawa oraz sprawiedliwości. Skazany wyrokiem sądowym jest koordynatorem służb specjalnych...

Prezydent ma prawo łaski. Oznacza jednak tylko, że przestępca jest uwolniony od odbywania kary, natomiast skazanie oraz wpis "karany" pozostaje w aktach.

Co paradoksalne, Kamiński jeszcze miał domniemanie niewinności (do czasu rozpatrzenie odwołania przez sąd wyższej instancji). Nie można, w świetle prawa, ułaskawić niewinnego. Tą decyzją prez. Duda stwierdził - Kamiński jest winny.

No to mamy państwo - demokraturę.
avatar
Bardzo dziękuję za komentarze. Gorzki, ja nie neguję uprawnień prezydenta do ułaskawienia osób skazanych, jak Ty to nazwałeś - przestępców. Jest to niezbywalne prawo i prezydent nie musi się nikomu z takich decyzji tłumaczyć. Ale chodzi o złamanie procedur. Nie można przecież ułaskawić osób niewinnych, a w świetle prawa były to osoby niewinne, gdyż wyroki nie były prawomocne. Słusznie wskazał to mecenas Kalisz, że gdyby skazani nieprawomocnymi wyrokami wycofali apelacje, wówczas z racji upływu czasu wyroki te automatycznie stałyby się prawomocne, a wtedy ułaskawienie, pod warunkiem zachowania określonych procedur, byłoby zasadne. I chyba słusznie podkreślił mecenas Kalisz, że w Kancelarii Prezydenta brakuje dobrych i myślących prawników.

Raenogodtamer, na Twoją uwagę odpowiem w korespondencji prywatnej.
avatar
Ładnie zauważyłeś, że Polska idzie w bagno. :)
Ale nie tylko Ona.

:)
avatar
Z mainstreamowego onetu: http://wiadomosci.onet.pl/kraj/prawnicy-prezydent-moze-ulaskawic-po-nieprawomocnym-skazaniu/xgtld6
avatar
Mariusz Kamiński to człowiek zacny i nieugięty.
Za ściganie korupcji i walkę z mafiami został zniesławiony i pomówiony a osądzony przez skorumpowany sąd .
Wcześniej jednak wielokrotnie był uniewinniany jednak akcja trwała i bandyci dopięli swego . Powielanie oszczerstw, stawanie po stronie mafii i łajdaków to - co to jest ? J
Jak was traktować ?
Argumentami dyskutować ?


.

http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=1&cad=rja&uact=8&ved=0CB4QFjAAahUKEwigy-ar6pnJAhUJOBQKHTu3CLg&url=http://niezalezna.pl/58122-ewa-stankiewicz-mowi-dosc-i-tworzy-czarna-liste-nierzetelnych-sedziow-iii-rp&usg=AFQjCNGevd-ke8lwfYrH00jc0JWDiO7JOw&sig2=f-Vci6GBVadcHQj-8qE5eQ
avatar
Rozarze, cóż ja mogę Ci zaproponować? Skorzystaj jedynie z prawa, jakie ma każdy homo sapiens. Po prostu skorzystaj z prawa do myślenia!
A te wszelkie http zachowaj dla siebie. Ja z prawa do myślenia skutecznie korzystam. I to mi wystarczy.
avatar
Analiza w tym wypadku jest dość prosta .
Wystarczy pogrzebać w przeszłości co robił i kim był Kamiński
Ocenić chronologicznie oskarżenia wobec niego.
Które po ośmiu latach kwitną kuriozalnym wyrokiem ,pomimo wielokrotnego oddalenia zarzutów.
Proszę nie bać się tego ocenić a nawet porównać do np. uniewinnienia Sawickiej i ewentualnego odszkodowania dla niej .
Zbyt ufasz temu systemowi. Dlatego twoje myślenie jest skrzywione.

Ocenić można obecne czasy jak w soczewce po tym że osoby najbardziej walczące z patologią są najbardziej obrzucane błotem.
A ty bierzesz w tym czynny udział .
avatar
Tematem limeryka jest załamujący przykład, kiedy prezydent za wcześnie się wtrąca w kompetencje władzy sądowniczej. I obojętnie, który to byłby prezydent. Jako prawnik z wykształcenia cierpię.
avatar
Rozarze, jeśli piszesz o skrzywionym myśleniu, to popatrz w lustro,
© 2010-2016 by Creative Media
×