Przejdź do komentarzyDamy radę
Tekst 255 z 255 ze zbioru: Limeryki dolnośląskie - ciąg dalszy
Autor
Gatuneksatyra / groteska
Formafraszka / limeryk
Data dodania2015-12-05
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń3698

Damy radę


Tłumek mieszkańców miasteczka Szadek

bezmyślnie wrzeszczał, my damy radę.

Naiwny lud uwierzył,

pełnię władzy powierzył.

Dziś naród dostał kopniaka w zadek.


5.12.2015 r.

  Spis treści zbioru
Komentarze (14)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
W Szadku mała społeczność. Będzie się działo, jak kopniaka poczują górnicy, a ci nie darują bez względu na to komu klaskali wcześniej.
avatar
Sprawa trybunału to coś więcej niż walka o zdolność legislacyjna - to walka z pozostałością okupacji.
To walka z resortowym towarzystwem w sądach i służbach.
To walka Polski o suwerenność z podstawioną nam elitą .
avatar
Jeszcze nie raz takiego kopniaka dostanie.
Ile można wierzyć temu, co tyle kłamie.
:)
avatar
Celnie i do przypomnienia za pewien czas.

Osobiście bym zapisał: *bezmyślnie wrzeszczał - my damy radę.
Jednak jest kilka form zapisu wypowiedzi.
avatar
Bardzo niedobra sytuacja, kiedy władza trafia do jednych rąk. I to do rąk takich, którzy mają monopol na mądrość, na jedyną wykładnię prawa i stawiają się ponad wszystko jak naród wybrany.
Świetny limeryk.
avatar
Bardzo dziękuję za komentarze. Trzymajcie się. Nie dajcie się.
avatar
Bardzi trafny limeryk. Nie wiem, o jakiej suwerenności pisze Rozar, bo ja mam wrażenie, że przy takim rządzie jeszcze bardziej Polska się będzie płaszczyć przed pewnym małym państewkiem.
avatar
Adk, to słuszne spostrzeżenie i dziwię się, że sam na to nie wpadłem. Gratuluję przenikliwości.
avatar
Kiedy brakuje słów, potrzebny neologizm, i ja taki znalazłem - PISIS
avatar
Naród kopniaka nie dostał :) Raczej kwiczący stary system, który nie chce się odspawać od narodu.
Obecnie wrzeszczy głośno i omamione tłumy (głównie na fb, czy innym tweeterze) mu wtórują.

Pan RPO woła o interwencję z zewnątrz przeciw demokratycznie wybranej władzy. Jak takie postępowanie się określa? ;)

Podobnie jak Hardy zastanawiałem się na 2-im wersem.
avatar
wracaj donald do koryta
lepszy cynik niż hipokryta
avatar
Gorzki, kiedy władza demokratycznie wybrana zaczyna naruszać zasady państwa prawnego, nie można milczeć. Tak po 1995 roku nastąpiło na Białorusi, z widocznym do dzisiaj skutkiem.

Po drugie - jesteśmy w UE (mamy podwójne obywatelstwo), jesteśmy również w Radzie Europy. Nie są to więc "interwencje z zewnątrz".
W podstawie prawnej UE (chyba par.7) jest nawet przepis o zawieszeniu prawa głosu państwa członkowskiego w Radzie Europejskiej, kiedy zaczyna naruszać zasady państwa prawnego. A już są niestety przesłanki do tego. Oby nie dalsze.
avatar
Naród od zawsze dostaje same kopniaki (jak się tak przyjrzeć obiektywem nieuzbrojonego nawet oka).

Wystarczy wyjechać na Głuchą Dolną
avatar
Damy radę, damy radę!
Mamy szpadę, mamy szpadel!
© 2010-2016 by Creative Media
×