Przejdź do komentarzyBurleska
Tekst 255 z 255 ze zbioru: Limeryki dolnośląskie - ciąg dalszy
Autor
Gatuneksatyra / groteska
Formafraszka / limeryk
Data dodania2015-12-12
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń3800

Burleska


Narzekał facet z Dolnego Śląska,

że dziś ten region to głupia gąska.

Kempa, Witek, Zalewska,

jak żałosna burleska,

wciąż są na scenie, choć ziemia grząska.

  Spis treści zbioru
Komentarze (7)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Nie czują, że stoją na bagnistej wyspie?
Pogrążą się, Dolny Śląsk zaś zmądrzeje.
To pewnik, a nie złudne nadzieje.
avatar
Oj, grząsko, grząsko.
avatar
Świetnie, Janko :)

Po dzisiejszym dniu już czuć swąd tego palącego się teatru.
avatar
Dziękuję za komentarze. Przy okazji informuję, że dzisiaj byłem na manifestacji przeciwko temu grząskiemu bagnu. I bardzo się cieszę, że razem ze mną w tym wielotysięcznym tłumie manifestowali m.in.: Bogdan Zdrojewski, prof. Ludwik Turko (przed kilkoma dniami oddał prezydentowi Krzyż Oficerski Orderu Odrodzenia Polski), Władek Frasyniuk, Krzysztof Mieszkowski (poseł, dyrektor Teatru Polskiego we Wrocławiu), Konrad Imiela (aktor, dyrektor teatru) oraz wielu ludzi kultury, sztuki i nauki, w tym mój 33-letni syn (doktor habilitowany) z żoną (też dr) i dwumiesięczną córeczką Alicją - chyba najmłodszą uczestniczką wrocławskiej manifestacji.
I nie była to garstka frustratów, jak niektórzy próbują imputować nawet na Publixo.
avatar
Jednym słowem, Janko - zapisałeś się do "najgorszego sortu Polaków". Nie przynosi to ujmy, przeciwnie - to brzmi dumnie; jest to odpowiedzialność za demokratyczną i europejską Polskę. Wreszcie zaczęło się rodzić społeczeństwo obywatelskie. Skromnie i ja się zaliczyłem do tego "najgorszego sortu".

Paradoksalnie, jest to jedyna zasługa J. Kaczyńskiego dla Polaków - obudził ludzi do walki w obronie zagrożonej demokracji.
avatar
Dobre Janku:)
avatar
Choć ziemia grząska
I błoto kląska,
Niejedna gąska
Jest w biodrach wąska -
Zwłaszcza zaś gąska
Z Śląska.
© 2010-2016 by Creative Media
×