Przejdź do komentarzyMatka
Tekst 2 z 21 ze zbioru: FiloniZofia
Autor
Gatunekfilozofia
Formaproza
Data dodania2015-12-18
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń2524

Matka nie potrafiła mnie zrozumieć,przyszła i zachowujac zimna krew odpowiedziała,ze droga do serca będzie drogą przez mękę.Dlatego już jako dorosła dziewczyna kupiłam te powieść.Matka przez łzy patrzyła na moje nieszczęście i zachowała milczenie.

Kiedy nazbierałam piór gęsich spojrzała na mnie jakoś wyjatkowo,tak mi się dzis wydaje-i powiedziała-

Bedziesz pisarką,i przeczytasz wszystkie książki z osobna  i razem.

-Jak to razem?

Matka wówczas sie zamyslila

-Nie wiem,pewnie w szkole.

Pomyślałam,że na pewno,bo gdzie indziej to mogłoby się wydarzyć?

I tak pozostawałam latem na wsi,oglądajac od czasu do czasu zwierzęta.To kurę,to dziki ryjace w ziemniakach,to krowę,pasacą się na pobliskich łąkach.

Chodziłam i nosilam pod pachą swoje ulubione ksiązki albo rysunki,w towarzystwie maskotki małpki,którą coraz częściej pozostawiałam samą w domu babci.

To ona opowiadała mi najwięcej o lesie i dworze,w którym pracowała,jako gosposia.

Matka była ulepiona z innej gliny.Nadzwyczajnie posługiwała sie słowem humanizm,ktoremu w jakiś wówczas niepojęty dla mnie sposób nadała pewna wartość.

-Wszyscy powinni być tacy sami,bo kiedy nie są,staja się sobie wrogami.

  Spis treści zbioru
Komentarze (4)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Znaki diakrytyczne [pewnie pisane na tablecie?], interpunkcja itp. drobiazgi, więc "poprawność językowa" jest taka, nie inna;

Tekst w swojej treści bardzo mądry :)))

:)))
avatar
Nic mnie tak nie cieszy,jak zdrowa krytyka i ocena merytoryczna całości Befano:)
avatar
Znowu się przemogłem, ale niechlujstwo dało o sobie znać. Spacje w dwudziestu przypadkach są zbędne lub też ich brakuje.
Brakuje przecinków przed: odpowiedziała, spojrzała; zbędne przecinki przed: pasącą, w towarzystwie, jako. Aż w dziesięciu przypadkach brakuje znaków diakrytycznych, w efekcie czego mamy: zachowuja, zimna. ze, te, bedzie, sie, zamysliła, pasaca, pewna, spacja.
avatar
A bo ja tak w chmurach sobie pływam i nijak mi do głowy nie przychodzą przecinki i spacje.
Ale bardzo dziękuję za przemożenie siebie,postaram się zwracać uwagę na te istotne rzeczy.
Ciekawi mnie ,jaką ocenę dostałabym z polskiego przy tak wielu błędach z interpunkcji.Czy obecnie ma to takie samo znaczenie jak błędy ortograficzne.
No i zdradzę,że nie wszyscy w moim domu przemagają się aby przeczytać gwarę-jakąkolwiek.
© 2010-2016 by Creative Media
×