Przejdź do komentarzyOczy czarne życie marne
Tekst 8 z 117 ze zbioru: Wierszyki
Autor
Gatuneksatyra / groteska
Formawiersz / poemat
Data dodania2016-01-18
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń2817

Pewien lawirant z pod Krakowa

mawiał o sobie

jestem z Dziadowa

A że chłop na schwał

to panny na potęgę

rwał

W Dziadowie zawrzało

bo wciąż mu było mało

A to złote klamki

a to złote zamki

zamawiał w kościele

jak to w niedziele

Tak mu było spieszno

że robiło się pocieszno

Z boku panny stały

i go podziwiały

za urok oczu meczący

i nader śpiący

Aby nie wpaść w ich głębie

jawiły się jako gołębie

a te oczy czarne

ukazały im

że życie jest jednak

marne

  Spis treści zbioru
Komentarze (6)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
"Spod" nie "z pod", i oczywiście: nieśmiertelne literówki.

Co do koloru oczu, to jeszcze dopowiem, choć może znasz?

"Oczy niebieskie, życie królewskie.
Oczy zielone, życie stracone.
Oczy piwne, życie dziwne.
Oczy szare, życie na wiarę."

:-)))
avatar
Przepraszam,bo jednak pisząc tak jak ja,na komputerze bez patrzenia na niektóre litery,to takie głupstwa wyskakują.A jak się nie spogląda na to co się napisało,to tak zostaje.
avatar
Jak " dziadował " tak życie zmarnował. O reszcie befana już powiedziała. Pozdrawiam :)
avatar
Znam,słynne "spadaj dziadu" też znam.Morał jest taki,że jak pisze befana,takie jest życie jaki kolor oczu.Albo czasem włosów.My kobiety mamy gorzej,albo lepiej w zależności od kąta spojrzenia na mężczyzn.Być albo nie być-oto jest odwieczne pytanie,przefarbować się czy zostać przy swoim zdaniu.
avatar
A wracając do tematu oczu-kiedyś natknęłam się na pewnego faceta,przystojnego do bólu(bynajmniej nie mojego)który posiadał głębię czarnych oczu,i porażający był ten jego czar.Tylko,to co się później wydarzyło,utwierdziło mnie w przekonaniu,że facet ne jest zdolny do podania ręki słabszym,oceni po ubiorze,ceni tylko bogactwo zewnętrzne,co u mnie jest niedopuszczalne,ponieważ cenie i jedno i drugie,no i jest twardy jak tur.Samiec alfa,i te cechy ostatecznie przeważyły i chyba przeważają na jego niekorzyść.Oczy czarne-życie marne-to przysłowie stało się ciałem w tym przypadku.
avatar
Mnie się podobają zielone,albo niebieskie,ale zawsze okłamywalam siebie,że wolę czarne,totalnie przyznaję,że się ich boję.Sama chciałabym mieć takie,bo pasuje do nich każdy kolor-inny.Oczy to jednak zwierciadło duszy.
© 2010-2016 by Creative Media
×