Przejdź do komentarzyO Franku pilocie
Tekst 255 z 255 ze zbioru: Limeryki dolnośląskie - ciąg dalszy
Autor
Gatuneksatyra / groteska
Formafraszka / limeryk
Data dodania2016-08-28
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń3437

O Franku pilocie


Franek z Tumanka został pilotem,

więc związał życie swe z samolotem;

związał się także z Geniutką

pyzatą i naiwniutką.

z Antkiem wciąż ćwiczy, a z Genią potem.

  Spis treści zbioru
Komentarze (14)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Biedna albo bardzo naiwna ta Genia.
Jeżeli Franek z nią tak ćwiczy jak z Antkiem... ;)
A właśnie... Antek, Antek... cholera, ostatnio ma dwojakie znaczenie. A może ćwiczy z jednym i drugim?
avatar
Historia Franka i Geni rozwija się, jak widzę. Czekam więc na dalszy ciąg. ;)
avatar
Bardzo dziękuję za komentarze. Myślę tutaj o tym jedynym, niepowtarzalnym Antonim.
avatar
Nic ciekawego ,płytka i niemoralna treść
avatar
do Capri - "niemoralna" treść? Kiedy czytam takie stwierdzenie, od razu włącza mi się światełko ostrzegawcze - oho, nadchodzi cenzura według jedynej "prawdziwej" moralności. Często połączona z hipokryzją, której wzorcami jest nasza p. Dulska, a w świecie znana jako "moralność wiktoriańska", z jej wzorcem, królową Wiktorią. Ta to dopiero była hipokrytką - moralność dla maluczkich, nie dla niej.

Nie ma takiej "prawdziwej moralności". Kto ma prawo ją stanowić?
Jest tylko "uśredniona" w danej epoce cywilizacyjnej, w ramach dość szerokich granic. Granicami są "nie czyń drugiemu, co jemu niemiłe" i "nie niszcz praw natury".
avatar
Kto ma prawo ją ustanowić?

Ja zapytam- stworzenie czy Stwórca?
avatar
Kto ma prawa ustanawiać?
Co za pytanie. Ustanawiają ludzie, żyjący w danej kulturze, w określonej cywilizacji, na obecnym poziomie rozwoju cywilizacyjnego.
avatar
Prawo moralne też?
Kto zatem ustanowił dekalog?
avatar
Dekalog? Znowu retoryczne pytanie. Oczywiście że ówcześni ludzie, w ramach tamtejszej cywilizacji i norm w niej obowiązujących. Ustanowionych przez innych ludzi.

Dobrze było podyskutować, ale mój wolny czas się skończył. Proza życia wzywa.
avatar
Ten szczególny zbiór praw który znajduje się w Pięcioksięgu ludzie ułożyli?
avatar
Czy jesteś osobą osobą dorosłą, Capri? Bo nie rozumiem pytania o autora/autorów tekstów ze starożytności. A kto mógł ułożyć "Pięcioksiąg" i inne religijne księgi, obojętnie jakiej religii. Kosmici?
avatar
Może jeszcze prościej, czy Mojżesz wymyślił uniwersalny zbiór zwany Dekalogiem?
avatar
szkoda że pan Antoni
z pewnością tęga głowa
za późno nam się urodził
by stworzyć `Antonowa`
:-((((
avatar
Helenko, jakże miło Cię znowu czytać. Dzięki.

Antoni ma wielkie zasługi
w tworzeniu lotniczych teorii,
więc za nie i za medalistę
zapisze sikę w polskiej historii.
© 2010-2016 by Creative Media
×