Przejdź do komentarzyZimowe refleksje
Tekst 89 z 93 ze zbioru: Wiersze różne
Autor
Gatunekpoezja
Formawiersz biały
Data dodania2017-01-06
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń3159

Zimowe refleksje


Zaśnieżyło się moje dzieciństwo,

oszroniły świetliste dąbrowy,

nadbużańskie doliny

i lasy pachnące żywicą.


Posrebrzały rosochate wierzby,

omszałe olchy,

niebosiężne topole

i uchodząca młodość.


A śnieg wciąż zasypuje ścieżki

do zszarzałej rodzinnej chaty

i chłopięcych wspomnień.


Śnieg ciągle pada.


Wrocław, 5.01.2017 r.


x) Komunikuję, że nie ma tutaj naruszenia praw autorskich, gdyż jestem autorem fotografii i pejzażu.



  Spis treści zbioru
Komentarze (10)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
"A śnieg wciąż zasypuje ścieżki
do zszarzałej rodzinnej chaty
i chłopięcych wspomnień." - piękne zakończenie. Ciekawe dlaczego mam takie same odczucia?
avatar
Piękna retrospekcja. Czytając wchodzi się w pejzaż i odczuwa piękno i czystość natury :) Gratuluję zdolności nie tylko poetyckich. Brawo :)
avatar
Piękne refleksje, nie tylko zimowe, ale i osobiste.
avatar
Do mojej rodzinnej chaty też zasypuje:)
Piękny wiersz Janko.
avatar
Nie wiem,czy nie lepiej podoba mi się fotografia.Ale nie wiem.I dodam,że pewnie grzeczni chłopcy idą na wycieczkę wnadbużanskie doliny,a niegrzeczni idą do piekła.Dlatego jestem grzeczna i de tam,gdzie chcę.
avatar
Chociaż krajobraz moich dziecinnych wspomnień jest odmienny, to jednak wiersz odebrałam bardzo osobiście, ponieważ jego wymowa jest uniwersalna. Urzekł mnie ten liryk.
avatar
Refleksyjny i romantyczny obraz, delikatnie podany i trafiający do wyobraźni. Takiego janko nie pamiętam od dawna. Bardzo na tak.
avatar
Bardzo dziękuję za komentarze. Chciałem tym utworem zniwelować efekt tandety, jaka jest poniżej. Ale jak widać, tandeta ma wielbcieli.
avatar
Zgubiłem "i", miało być wielbicieli.
avatar
Piękny, pełen subtelnych emocji wiersz. Ostatni wers jeszcze tak ładnie nadaje dodatkowy sens śniegowi w poprzednich strofach. Bardzo mi się podoba.

PS
Tandeta jak tandeta - nie warto się nią przejmować. Zresztą, biorąc pod uwagę jakich ma tych wielbicieli, tym bardziej nie warto.
© 2010-2016 by Creative Media
×