Przejdź do komentarzyKwiat na skale
Tekst 32 z 117 ze zbioru: Wierszyki
Autor
Gatunekpoezja
Formawiersz / poemat
Data dodania2017-01-23
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń2066

Uśpione nadzieje,

kwiat pustyni

więdnie na skale

z piasku.


Icona wera

i koniec Golgoty.

Miłość zaklęta

na wieki

w kamiennej tablicy

nie umiera.


Ocieram pot,

a krew zalewa

rzeki.

Quo vadis domine

pytam wpatrzona

w niemy wizerunek.


Idę drogą.

Kwiat rozkwita

w czerwieni liści.

Mnożą się

weraicony

w człowieku.


Snem śni

róża spełniona,

kiedy dziecko

śpi w ramionach.

Niebo istnieje

bez koloru.

Czeka.


  Spis treści zbioru
Komentarze (9)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Piękny, głęboki, uduchowiony poszukiwaniem człowieczeństwa i boskości, wiersz...
avatar
Anettulo, zapis! Zapis obcych, choć przecież ogólnie znanych słów! On musi być konsekwentny.
Reszta: bez zarzutu. bo to Twoja wizja oraz Twój odbiór :)

Serdecznie :)))
avatar
Nie wiem,oceny zbyt dobre,ale nie wiem,co z zapisem jest źle,naprawdę,i nic nie poradzę:(
avatar
Anettulo, tak trzymaj!
avatar
Mam pytanie do a 200640 czy to ten sam,który pisze teskty przyrodnicze?
avatar
anettulo, nie rozumiem twojego pytania, ale może dlatego, że zapominam o tym, iż kobiety, podobno mają, czy wyznają, nieco inną logikę, niż mężczyźni. Pomimo tego, zadam Ci pytanie - czy na portalu widzisz więcej, osób o loginie a200640?
avatar
Malowniczo. Ja bym połączyła wersy, aby myśli się mniej rwały. W moim odczuciu tekst byłby wtedy bardziej spójny.
avatar
Któryś raz już czytam "Quo vadis...". Jakby się przewijało owo pytanie, a może jakby się na nim płyta zacięła.
Na pustyni pięknie zakwitają kaktusy. Dajmy na to Cereusy dorastające do kilkunastu metrów. Mogą przetrwać długotrwałe okresy suszy, ponieważ gromadzą w tkance miękiszowej wielkie zapasy wody. Przy czym dzięki igłom mają bardzo ograniczoną powierzchnię transpiracji. Inaczej by nie przetrwały. Niektórzy podają kolce jako wykształcony organ służący do obrony przed szkodnikami. Ale jakież my mamy szkodniki na pustyni, poza palącym Słońcem?
Jeszcze ważna informacja odnośnie podpasek dla kobiet. Otóż badania wykazały, że w bawełnie występuję Glyfosat. To substancja czynna herbicydu powszechnie stosowanego w rolnictwie i nie tylko. Wiadomo, że jest mutagenny. W internecie dostępne są filmy na ten temat. Na życzenie podam linki odnośnie podpasek z Glyfosatem.
avatar
Nie skorzystam,nie lubię biologii,stosuję tampony.Bardzo merytoryczny jesteś legion,czyżbyś zajmował się bronią nuklearną?
© 2010-2016 by Creative Media
×