Przejdź do komentarzyantynikotynowa propaganda
Tekst 22 z 33 ze zbioru: mix tekstowy
Autor
Gatunekpublicystyka i reportaż
Formaproza
Data dodania2017-02-10
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń1975

ANTYNIKOTYNOWA PROPAGANDA

W pewnym tygodniku pewien felietonista ostatnio narzekał, że nie mamy porządnej kampanii antynikotynowej. A ja stałem kilka dni potem przed kioskiem i podziwiałem wystawione w gablotach paczki papierosów. O, te kolorowe fotki i hasła zrobiły na mnie olbrzymie wrażenie. Ale chyba nie tak, jak tego oczekiwali ich twórcy i pomysłodawcy. Kilka z tych haseł jest, że tak powiem, obrotowa i lepiej byłoby sobie je odpuścić, bo wydźwięk mają nie taki, jak od nich oczekiwano.

„Dzieci palaczy częściej zostają palaczami”. Czyli jak je już będzie stać na fajki, a mnie ich braknie, to można je będzie obsępiać?

„Palenie zmniejsza płodność”. Papieros wyśmienicie smakuje po, a poza tym dzięki paleniu można sobie odpuścić antykoncepcję?

„Palenie szkodzi tobie i osobom w twoim otoczeniu”. To wręcz zachęca do palenia przy szefie, kierowniku, czy też nielubianej teściowej.

Jest tam też kilka innych haseł, których w tej chwili nie pamiętam. Tego rodzaju nachalne przekonywanie odnosi jednak skutki odwrotne do zamierzonych. Mój niepalący brat na kanwie tych haseł kilka lat temu wyemitował serię wlepek z hasłami typu: „palę bo lubię – jutro spalę urząd skarbowy”. Bo zmuszanie do przyjmowania pozytywnych postaw samo w sobie dobre nie jest.

  Spis treści zbioru
Komentarze (5)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Racja, aż się prosi, żeby... ;)

Jutro minie 9 lat, odkąd w ciągu dosłownie 5 minut, z własnej i nieprzymuszonej woli rzuciłam to papierosowe paskudztwo. Zapalniczka przez okno, w śnieg; prawie cała paczka mentolowych "Vogue`ów" do pieca. Myślałam, że mi się nie uda ;) Konsekwentną jednak jestem ;-)))

Serdecznie :-)
avatar
To miałaś befano tak,jak moja córka ze smoczkiem-wyrzuciła go do popiołu,i po.
Raz,a dobrze powinno się rzucaćnp.palenie.tylko,że siła nałogu może nad nami panować.
avatar
Dzięki za przypomnienie tematu. Nie wiemy, czy spece od reklamy prowadzili badania pod kątem skuteczności takiej propagandy. Na swoim przykładzie wiem, że rzuciłem to paskudztwo, nie pod wpływem propagandy.
avatar
Jeśli od tysiącleci DO DZISIAJ naród przesiaduje dosłownie w kurnej chacie (i ten rodzimy "brzytki smok" ma dotykalne materialne przesłanki takie jak powszechne od zawsze w tej obciachowej chacie palenie, czym, gdzie, kiedy, jak popadnie) - to co tu się dziwować tej dymów zadymie??

Wędzenie zasusza/konserwuje przede wszystkim mózg
avatar
Najbardziej obciachowe jest to, kiedy z 4o-letnim stażem nałogowy palacz resztki swego życia spędza w kolejkach u pulmonologa
© 2010-2016 by Creative Media
×