Przejdź do komentarzyEuropa szczytowała
Tekst 255 z 255 ze zbioru: Zlepek klepek
Autor
Gatuneksatyra / groteska
Formafraszka / limeryk
Data dodania2017-03-10
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń2018

Świat się śmieje z Europy 

co szczytuje dziś w Brukseli 

nikt nie słucha dobrej zmiany 

bo miast łączyć tylko dzieli 


Premier mówi o zasadach 

chce rozmiękczyć harde dusze 

jakby tego nie wiedziała 

rządzi ten co ma fundusze 


W puencie zatem niczym Pytia 

dla ojczyzny tu obwieszczę 

czas już wziąć na powstrzymanie 

nie zginęła Polska... jeszcze

  Spis treści zbioru
Komentarze (13)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Od Niemiaszków zażądać bezwarunkowo niewypłaconych odszkodowań za I oraz II wojnę światową. Wyjdzie kilkadziesiąt miliardów €.
Dobra zmiana wiedziała, że jest dobra, dlatego zaryzykowała "nieposłuchanie" jej. Ale patyk wkręcić do gniazda os, czemu nie? No i się porobiło :-D :-D :-D
avatar
Wierszyk przedni!
Ja do B. Di. C. Ty mnie zablokowałaś dlatego, że powiedziałem, żebyś pisała "swoje wierszyki"
Ciekawe, czy zablokuje mnie optymista.
avatar
Też myślę, że to jest dobra zmiana, ale z pewnością nie dla opozycji, która nie ma nic w zamian, oprócz krzyków, wyzwisk i sobaczenia. Ta opozyja nie wytrzyma próby czasu, bo opozycja nie polega na przeszkadzaniu, ale na tworzeniu programu alternatywnego, który będzie jeszcze lepszy od dobrej zmiany. Cóż, złodzieje, malwersanci i polityczne* oszołomy nie lubią zmian, bo urywa się dostęp do koryta, a polityka przypomina narkotyk, którego spożywnie nie ma nic wspólnego z poprawą doli obywateli, a jest jedynie uzależniem w dostępie do władzy, która staje się intelektualnym głodem dla uzależnionych od niej... a naród... naród niech tłamsi berety w nerwowych dłoniach, patrzy się pod nogi i najlepiej niech się nie wpierdala do rządzenia, bo naród jest od pracy, a elita... od kierowania bezwolnym golemem.
avatar
Podoba mi się postawa pani premier.
Doskonałe połączenie gry politycznej oraz honorowej postawy.
A Tusk to po kaszubsku znaczy kundel - co samo w sobie jest niezwykle merytoryczne .
avatar
"Kaszeba zjadł grzeba,
Zjadł dwóch
I spuchł.
Zjadł trzech
I zdechł" [Franciszek Fenikowski, 1920-1980]
avatar
Chcieli dać po wojnie, ale nie było komu wziąć. Izraelowi sfinansowali program nuklearny. No. Żydzi mają atom za który zapłacili Niemcy. Wiele mają tego atomu, nikt nie wie ile. Tylko Żydzi wiedzą. Ruskie proponowali metro albo pałac, to nasze wybrały pałac. No i jest pałac. Czego Pani chce?
avatar
Unia, jaka jest, każdy słoń widzi. Zawsze lepiej zorientowany Londyn chyba nie bez przyczyny już był zwinął te wszystkie swoje kramarskie bambetle?

Ale - jak się nie ma, co się lubi - to się lubi, co się ma. Taka gwałtowna ta z nią (Unią) nasza kromaniońska miłość :)
avatar
Pulsar mnie blokowanie nie bawi, możesz pisać co chcesz.
avatar
"Kaszeba zjadł grzeba,
Zjadł dwóch
I spuchł.
Zjadł trzech
I zdechł" [Franciszek Fenikowski, 1920-1980]


Kaszebe, to są beloce, lesoce i zeloce. Ja wim, bom z niemi łorcował. Jedyn miał dobry zylc. Białki to lubieją. Jo tyż.
avatar
Nazywanie Niemców Niemiaszkami świadczy o poziomie intelektualnym i moralnym autorki komentarza. Powtarzanie bredni o odszkodowaniach, podobnie. Poznałem wielu Kaszubów. Katolicy, polscy patrioci. Donald Tusk też do nich należy. Wytykanie Kaszubowi, czy Ślązakowi, dziadka w Wehrmachcie jest po prostu podłe. PiS, cała sekta Kaczyńskiego, w odniesieniu do Kaszubów kontynuuje komunistyczną tradycję. Bolszewicka formacja działająca w interesie Putina.
avatar
Ze staro-nowej Księgi Przysłów:
Lepiej z mądrym zgubić, niż z głupim znaleźć; lepiej siedzieć w Ciemnogrodzie, niż d**y lizać w jasnogrodzie, co niniejszym zapodaje "nieresortowa" lecz "akowska" b_d_c wyrzucona w życiu prenatalnym z rodzinnego gniazda przemieszkiwanego przez Przodków od pięciu stuleci... Przez kogo? Ano, hitlerko-Szkopów, którzy znów sobie kreują IV Rzeszę.

Bardzo ładne nazwisko "Szydło" ;-))) Typowo polskie, wzięte z ludu. Pracującego oczywiście. I to uczciwie, a nawet bartdzo uczciwie ;-)
avatar
I znowu się na swoim podwórku nie pomyliłam :-)

http://wpolityce.pl/polityka/331091-kto-tu-zwariowal-sprobujmy-jednak-zrozumiec-operacje-saryusz-i-co-naprawde-stalo-sie-w-brukseli

Wcale, ale to wcale mi nie przeszkadza, że Dońcio pozostał tam, gdzie pozostał. Przynajmniej oddaliło się od nas na 30 miesięcy widmo wojny domowej. Kiedy wreszcie do Polski wróci [o ile w ogóle wróci, bo przecież "szansą jest emigracja" stwierdziła zwiewna jak ważka b. prezydentowa Anna K.] będzie już wiadomo z kim ma się do czynienia.
Niemniej, honor mojej Ojczyzny, musiał teraz powiedzieć "basta", co niniejszym stwierdza:

"Hellsichtige", czyli chwilowo nieskromna b_d_c ;-)))
avatar
Wszystko zależy od tego kto siedzi na szczycie.
© 2010-2016 by Creative Media
×