Przejdź do komentarzyObejmij diabła!
Tekst 26 z 27 ze zbioru: Kramarstwo i Ody pompatyczne
Autor
Gatunekpoezja
Formawiersz biały
Data dodania2017-05-16
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń2422

Obejmij diabła!


Obejmij diabła.

Kler zawsze z diabłem żył,

ogniem hardość palił,

hartował jak stal.

I ssał.


Ze strachów Bóg!

Pęta z klątw!

Z urojeń kierat.

Cyrograf z łez.


Kielich do rąk weź.

Kler zawsze z niego pił,

słowem łamał i dzielił,

lukrował jak chciał.

I ssał.

  Spis treści zbioru
Komentarze (11)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Legionie, brawo! Jesteś w pełni dojrzałym poetą ze świetnym warsztatem twórczym. Na pewno wiersz nie podoba się grupie wsparcia SRABA, ale tym się nie przejmuj.
avatar
Kramrstwo wyklucza ody pompatyczne,a jeżeli już to w wykonaniu kleru.Niestety.
Ja tak wysoko nie oceniam tego wiersza,ale chyba wiesz dlaczego.
avatar
Dziękuję, Janko, za taką opinię. Cieszy mnie ona, ale jeślibym był pewny swojego warsztatu, to nie musiałbym się cieszyć. Taka jest żałosna prawda.

Anettulo, zupełnie abstrahując od Twojej opinii, to pragnę zauważyć, że mój bluzg jest w dużej części zgodny z Twoją linią programową, wyrażaną w mnogich komentarzach. Dałoby się na ich kanwie zbudować program naprawczy, a ja je tutaj, zdaje się, skrótowo ująłem.
avatar
Bardzo dobry wiersz, Legionie, choć temat pewnie dla niektórych drażliwy.
avatar
... z czegoś trzeba żyć...
Podobno jest aktualnie 5.000 różnych bogów na świecie. Który jest prawdziwy? Dla wyznawcy tylko jego bóg, inni są fałszywi. Jednak każdy z nich ssie prawdziwe pieniądze... znaczy, nie sam bóg. Jako byt niematerialny nie potrzebuje ludzkich pieniędzy, władzy i bogactw, gdyż gdyby ich chciał, sam by je stworzył. W końcu jest przecież od cudów. Natomiast pośrednicy między bogiem a wyznawcami... o, to już co innego. Oni wiedzą, jak zagospodarować pieniądze wyznawców, jak je mnożyć... nie można im zarzucić nieznajomości ekonomii.
avatar
Co najmniej 330 mln Bogów, 3 mld demonów, Legiony, Sukuby, Inkuby i inni w liczbie nie do ogarnięcia. Obecnie funkcjonuje na planecie Ziemia co najmniej kilkadziesiąt tysięcy Bogów, w takim sensie, że oddawany jest im kult. Demonom i złym Bogom w samych USA cześć oddaje co najmniej dwa miliony wyznawców. Sam Kościół Szatana w USA liczy co najmniej 100 tyś członków. Poza Kościołem Szatana, są jeszcze inni źli Bogowie. Biali wiedzą, kto czci złych Bogów i demonów, prawda?
avatar
and very good
avatar
Ave Legion Generalissmus.
avatar
A planta pedis usque verticum eius. Ave!
avatar
Diabeł w swoim klasycznym wizerunku, utrwalanym w sztuce sakralnej przez całe stulecia - nawet z kopytkami, długim ogonem i rogami - był upostaciowaniem człowieka.

Czym przestraszyć owieczkę? Wilkiem w owczej skórze?
avatar
A czytałeś Borisa Viana "Pianę złudzeń"? Jest tam scena pojedynku bokserskiego między proboszczem a diabłem o to, który z nich ma rację...
© 2010-2016 by Creative Media
×