Przejdź do komentarzyzwolnienie z abonamentu
Tekst 132 z 255 ze zbioru: Czarcie kopyto
Autor
Gatuneksatyra / groteska
Formaartykuł / esej
Data dodania2017-05-26
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń2202

Abonent! Kryj się!


Na najbliższym posiedzeniu sejmu patole będą usiłowały przepchnąć nowelę ustawy abonamentowej dla miłośników publicznego radia i telewizji. Kurski od dawna robi bokami, a ostatnio przebąkiwał nawet o ośmiuset milionach pożyczki na ratowanie jego fabryki wazeliny. Sprawa jakoś ucichła, ale wzięto się za fanów telewizji narodowej, bo w nich drzemią miliardy. Przy czym z góry przyjęto założenie, że każdy obywatel jest jej fanem. W każdym razie na już, jest do ściągnięcia ok trzech miliardów złotych, z dwóch milionów gospodarstw domowych, których nadgorliwi właściciele zarejestrowali odbiorniki, lecz nie regulują opłat. Do ich chałup, komornik wlezie zgodnie z prawem i wydrze zaległość z nawiązką, by jej część przekazać na produkcję wazelinki. Panie zmiłuj się nad tymi drobnymi cwaniaczkami, którzy sami wyłożyli się na patelni! Ale to właśnie oni podadzą tlen Kurskiemu. Dzięki temu fabryka będzie trwać jeszcze jakiś czas. Tyle, że ci drobni kombinatorzy, których wkrótce odwiedzą komornicy, strasznie się wkurwią, że ich tak potraktowano, a reszta ma w dupie abonamenty na produkcję smarków. Krzyk podniosą, a może nawet zechcą wyjść na ulicę! Dobrze o tym wiedzą gejzery intelektu, które przygotowują nowelę. Otóż wymyślili oni niesamowity trick, dzięki któremu mogliby ugotować dwie pieczenie na jednym ogniu. Ale nie ugotują, bo jeszcze jesteśmy w UE i cena za podwójny obiad byłaby nazbyt wysoka, ale też nie wiem, czy oni o tym wiedzą, dlatego może być tak, że popróbują tej sztuki. Polega ona na tym, że forsowany będzie przepis nakładający na operatorów sieci kablowych i platform satelitarnych obowiązek przekazywania danych osobowych klientów dla poczty polskiej. Ula lala! Czyli że operatorzy będą kablować na klientów! Ulala! Aż mnie coś ściska w dołku, kiedy pomyślę jakie z tego wyjdą jaja.

Osobiście nie posiadam żadnych odbiorników, ale żeby to sprawdzić, trzeba mieć nakaz sądowy. Dlatego jestem strasznie ciekaw, jak wyglądać będzie nowela w całości. Bez wątpienia sprawa jest rozwojowa i będzie bardziej komiczna niż opolski festiwal w Kielcach, wizyty Waszczykowskiego w San Escobar, a nawet eksplodujące parówki na komisji smoleńskiej.


Dodam, że w razie co, można by zorganizować ogólnopolską zwózkę odbiorników. Taka abolicja narodowa: kto przywiezie odbiornik i zwali na Woronicza, ten nie płaci abonamentu. Nieodżałowany Andrzej Lepper zwoził zboże na tory i brony na jezdnię, pokazując nam drogę. Może ktoś ogłosi zbiórkę odbiorników w darze dla pana Kurskiego? I niech zwalnia z abonamentu, bo jak odbierać te jego fale? Śmiesznie, coraz śmieszniej, proszę państwa. Nawet za komuny nie było tak śmiesznie.

  Spis treści zbioru
Komentarze (7)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Bardzo trafna ocena sytuacji oraz działań łaskawie nam panujących. A może by tak w noweli do ustawy wpisać, że abonament płacą wyłącznie ci, którzy oglądają i słuchają mediów rządowych oraz rydzykowych. Przy okazji można byłoby zrezygnować z planowanego dudowego referendum, bowiem stan opłacania abonamentu odzwierciedlałby stan poparcia dla władz.
Przyznam się natomiast, że choć nie słucham rządowego radia i nie oglądam tejże telewizji, abonament płacę regularnie i zawsze z góry za cały rok.
Legionie, błędy poprawnościowe podobne jak zawsze. Piszesz, że osobiście nie posiadasz odbiorników. A nieosobiście je masz? Po skrócie "ok" brakuje kropki. Brakuje przecinków przed: zmiłuj, jakie z tego; ale dla równowagi dałeś je niepotrzebnie przed: jest już, komornik. Czyli bilans zerowy.
avatar
Doszły mnie słuchy, że być może zapłacimy też abonament za automatyczne pralki. Każda z nich bowiem ma przynajmniej kilka programów!
avatar
Jeszcze pieniędzy im brakuje na żałosną TVPiS? Zgadzam się z Janko - niech płaci ten, kto to ogląda. Ja niestety nie mogę, gdyż za bardzo kłóci się to z moimi wartościami, ale skoro tyle osób jest zadowolonych z groteskowej propagandy tam serwowanej, na pewno z chęcią wesprą tę "polską" telewizję finansowo. Zawsze można też zwrócić się do toruńskiego specjalisty od mediów - na tak szczytny cel chyba nie pożałuje.
avatar
Piszesz, że osobiście nie posiadasz odbiorników. A nieosobiście je masz?
hehe, no, za dużo polityków słucham i zrzynam potem z nich konstrukcje słowne. Ale coś w tym jestem, ponieważ nieosobiście mogę jakieś odbiorniki posiadać, tyle żeby wyszło to na jaw, osobiście musi podpisać się właściwa osoba z właściwego sądu rejonowego na nakazie, dzięki któremu funkcjonariusze po uprzednim wylegitymowaniu się, mogliby zweryfikować: stan odbiorników u Legiona - Zero - jak ksywa ministra sprawiedliwości. Dodam na potrzeby prokuratury rozpatrującej zasadność ewentualnego wniosku, że nic mi nie wiadomo na temat posiadanych nieosobiście odbiorników.
avatar
Spokojnie, spokojnie. Nie wyjdzie z wejściem do mieszkań, to zablokuje aktualna władza wszelkich, prywatnych operatorów mediów i przywróci kołchoźniki, wyłącznie na ulicach. Wtedy, chcesz czy nie chcesz, będziesz słuchał przy każdym wyjściu z domu, a więc - słuchasz i płacisz!
Chyba że wykażesz się zaświadczeniem o całkowitej głuchocie... Ale to władza też można załatwić...będą pod kołchoźnikami wyświetlacze z płynącymi napisami...
avatar
Tak,jak pisałam-esej z takim językiem?
avatar
A Urban, to jakim językiem się posługuje? Czy to nie z powodu tego języka właśnie całe jego bogactwo i luksusy? Czy to nie za szyderstwo jemu płacą?

Miałem tu na myśli esej, choć ja swoich tekstów esejami nie nazywam. No bo które zakładki mam wybierać?
© 2010-2016 by Creative Media
×