Przejdź do komentarzyChcę zapomnieć. Prolog
Tekst 1 z 1 ze zbioru: Chcę zapomnieć
Autor
Gatunekfantasy / SF
Formautwór dramatyczny
Data dodania2017-06-03
Poprawność językowa
- brak ocen -
Poziom literacki
- brak ocen -
Wyświetleń1598

JEST ROK 3000 NASTAŁ KOLEJNY WIEK. LECZ ZANIM NASZ ŚWIAT DO NIEGO DOTARŁ MUSIAŁ SIĘ LICZYC Z WIELOMA PRZESZKODAMI TAKIMI NA PRZYKŁAD JAK III WOJNA ŚWIATOWA. ZACZEŁA SIĘ ONA W DRUGIEJ POŁOWIE DWUDZIESTEGO-ÓSMEGO WIEKU A DOKŁADNIEJ 19 KWIETNIA W 2790 ROKU. NIGDY NIE BYŁAM DOBRA Z HISTORII WIĘC NIE BĘDĘ OPOWIADAĆ ZE SZCZEGÓŁAMI. Z TEGO CO WIEM TO ZACZEŁA SIĘ OD KONFLIKTU MIĘDZY USA A CHINAMI. OCZYWIŚCIE EUROPA SIĘ PODZIELIŁA ANGŻUJĄC SIĘ W TĄ PIEPSZONĄ BITWĘ POLITYCZNĄ. I TAK OTO POWSTAŁY CIĘŻKIE CZASY DLA NASZYCH PRZODKÓW KTÓRZY JAKOŚ SIĘ Z TYM UPORALI ZA CO BARDZO IM DZIĘKUJE. WOJNA TRWAŁA 5 LAT CZYLI CHYBA RACZEJ BARDZO DŁUGO. JAK MOŻECIE SOBIE WYOBRAZIĆ NASZ ŚWIAT ZOSTAŁ OPUSZCZONY PRZEZ MILIARDY ZMARŁYCH LUDZI. MIASTA ZOSTAŁY ZNISZCZONE. WSZYSTKIE DAWNE SZKOŁY WIEŻOWCE APARTAMENTY  MUZEA CZY INNE BUDYNKI KULTURY ZOSTAŁY JUŻ DAWNO WYSADZONE W POWIETRZE, WEDŁUG HISTORYKÓW przed tą wojną BYŁO ZUPEŁNIE INACZEJ, BYŁO W PEWNYM SENSIE GORZEJ. LUDZIE MIELI WGŁOWIE TYLKO PIENIĄDZE, NIE MYŚLELI O INNYCH, WZAJEMNIE SIĘ NIENAWIDZILI DOPUSZCZALI SIĘ OKRUTNYCH ZBRODNI ,ROBILI WSZYSTKO BY PRZEJĄĆ WŁADZĘ ,WCALE SIĘ NIE DZIWIĘ ,ŻE TAK TO SIĘ SKOŃCZYŁO.

NASZ HISTORYK DUŻO NAM OPOWIADA O POCZĄTKACH DWUDZIESTEGO PIERWSZEGO WIEKU. DOWIADUJEMY SIĘ NAJPRZERÓŻNIEJSZYCH RZECZY NA PRZYKŁAD ŻE ISTNIAŁY GRY KOMPUTEROWE W KTÓRYCH ZABIJA SIĘ LUDZI BUDZĄC W MŁODYCH LUDZIACH AGRESJĘ, ALBO ŻE GDZIEŚ BYŁO JEDZENIA ZA DUŻO A INNI UMIERALI Z GŁODU, ŻE W NIEKTÓRYCH PAŃSTWACH BYŁY CIĄGŁE WOJNY W KTÓRYCH GINEŁA MASA LUDZI, ŻE BYLI MILIONERZY I CI KTÓRZY NIE MIELI GDZIE MIESZKAĆ ŻE KAŻDY KRAJ MIAŁ SWÓJ OSOBNY JĘZYK ŻE ABY POJECHAĆ DO NIEKTÓRYCH KRAJÓW POTRZEBNA BYŁA VISA ŻE LUDZIE CHODZIŁI SKĄPO UBRANI, ŻE BYŁO DUŻO KRADZIERZY I CO CZWARTE MAŁRZEŃSTWO SIĘ ROZWODZIŁO NAWET BEZ WZGLĘDU NA TO ŻE MIAŁO ONO DZIECI JEST TO DLA NAS NIEZROZUMIAŁE GDYŻ NASZA WIARA MÓWI O TYM ŻE MAMY SOBIE WZAJEMNIE POMAGAĆ I TERAZ NIE KUPISZ NIGDZIE TAKIEJ GRY TERAZ NIE USŁYSZYSZ ŻE KTOŚ UMARŁ Z GŁODU ŻE KTOŚ JEST BEZDOMNY LUB JEST MILIONEREM ŻE GDZIEŚ LUDZIE SIĘ WZAJEMNIE ZABIJAJĄ. TERAZ PANUJE PORZĄDEK I HARMONIA KTÓRĄ PODTRZYMUJE SPRAWIEDLIWA WŁADZA I GDZIE JEST DEMOKRACJA. KRÓTKO MÓWIĄC WSZYSCY SIĘ LUBIMY I MAMY DO SIEBIE SZACUNEK. TECHNOLOGIA ROZWIJA SIĘ W BARDZO SZYBKIM TEMPIE DZIĘKI CZEMU KTO KOLWIEK POTRZEBUJE POMOCY DZWONI PO NEUTRYKÓW KTÓRZY JĄ ZAWSZE BEZINTERESOWNIE NIOSĄ. U NAS NIE MA PIENIĘDZY JEST TYLKO PRACA A GDY JĄ WYKONAMY MAMY CZYSTE SUMIENIE GDY NA PRZYKŁAD ROBIMY ZAKUPY. KAŻDY WIĘC WYKONUJE TĄ PRACĘ KTÓRĄ DLA NIEGO WYTYPUJĄ W WIEKU SIEDEMNASTU LAT.

Szczerze mówiąc, to nadal się odbudowujemy po tej wyjątkowo brutalnej wojnie. Jeżeli chodzi o wynalazki to na razie nas nie stać na produkcje latających samochodów, czy tego typu innych. Mówiąc technologia mam na myśli bardziej praktyczne rzeczy o jak najdłuższym terminie przydatności. Kiedyś można by to było wytłumaczyć w taki sposób:„Nie chcemy marnować pieniędzy na masową produkcję tylko po to by zarobić. To nie ma sensu”. Teraz kiedy nie ma pieniędzy tym bardziej szkoda nam materiałów. Jedno wielkie miasto jest specjalnie przeznaczone na fabrykę produkcji sprzętów zasilanych prądem. Tam czas jest specjalnie przeznaczony dla produkowanie określonego produktu, dlatego też dbamy o to by były one solidne z tego ta dobra technologia. A przynajmniej tyle się dowiedziałam z telewizji i Internetu który jest dostępny tylko od szesnastej do dwudziestej.(kiedyś zapewne nie do pomyślenia)

MOŻNE SIĘ WYDAWAĆ ŻE TA EPOKA, EPOKA ROZWOJU JEST NIE Z TEGO ŚWIATA. JEDNAK WSZYSTKO MA SWOJE ZŁE STRONY. TO KOŚCIÓŁ POWODUJE ŻE JESTEŚMY WZGLĘDEM SIEBIE DOBRZY I TO ON TRZYMA NAS W RYZACH. NIESTETY WOJNA ZOSTAWIŁA PO SOBIE PIĘTNO I NAWET TA WSZECHPOTĘŻNA SIŁA NIE JEST W STANIE JEJ ZLIKWIDOWAĆ. CHODZI KONKRETNIE O TO ŻE CHINY DO WALKI Z JEJ PRZECIWNIKAMI URZYLI STWORZONYCH PRZEZ SIEBIE CHORÓB, LECZ NIE TAKICH JAK EBOLA CZY GRYPA TO BYŁY CHOROBY PSYCHICZNE. POWODUJĄ ŻE CZŁOWIEK KTÓRY NA NIĄ CIERPI NAJCZĘŚCIEJ WIDZI STRASZNE RZECZY LUB PRZYTŁACZA GO CODZIENNOŚĆ ZWYKLE KOŃCZY SIĘ TO SAMOBÓJSTWEM LUB PO PROSTU CZŁOWIEK STAJE SIĘ wielkim DZIWAKIEM, SZLEŃCEM A LEKU NA TĄ PRZYPADŁOŚĆ NIE WYNALEZIONO NAWET NIE WIADOMO JAK MOŻNA SIĘ TYM ZARAZIĆ ,A MOŻNA. GDY JEDNAK ZAUWARZAMY OBJAWY TEJ DOLEGLIWOŚCI CHORZY SĄ ZAMYKANI W IZOLATCE W DOMIE CHORYCH, MOIM ZDANIEM POWINNO SIĘ TO NAZYWAĆ PSYHIATRYKIEM BO TRZYMANIE ZA METALOWYMI DRZWIAMI NIE PRZYPOMINA WARUNKÓW JAKIE PANUJĄ W DOMU.RZĄD MÓWI ŻE SOBIE Z TYM RADZI ŻE ROBI POSTĘPY I ŻE LUDZIOM CIERPIĄCYM NA TĄ DOLEGLIWOŚĆ GWARANTUJE POMOC JEDNAK TA CHOROBA ZABIŁA JUŻ MILIONY LUDZI( A TAK NAPRAWDĘ TO SAMI SIĘ ZABILI) NA CAŁYM ŚWIECIE OZNACZA SIĘ ZA DUŻY WYNIK ZWŁASZCZA DLATEGO ŻE PO WOJNIE NIE ZOSTAŁO WIELU OCALAŁYCH.NAJZABAWNIEJSZE JEST TO ŻE TA CHOROBA MOŻĘ SIĘ BEZ PROBLEMU PRZEMIESZCZAĆ NIE WIADOMO W JAKI SPOSÓBWIĘC DOTARŁA ONA TEŻ DO WSCHODNIEJ AZJI. ŻADEN NAUKOWIC NIE WIE JAKA JEST PRZYCZYNA TEJ CHOROBY A CHINY JAKO JEDYNE ODDZIELIŁY SIĘ OD NAS I NIE ODPOWIADAJĄ NA CORAZ TO CZĘŚCIEJ PRZYSYŁANE BŁAGANIA O WSPÓLNE POKONANIE TEJ ZARAZY.

JAK JUŻ WSPOMNIAŁAM MAŁO LUDZI PRZERZYŁO TEN OGROMNY KONFLIKT ZBROJNY.LECZ TERAZ NAS JEST CORAZ WIĘCEJ A NASZA TECHNOLOGIA IDZIE W DOBRĄ STRONĘ, JEDNAK CZY NASZA PLANETA JEST GOTOWA ZMIERZYĆ SIĘ Z NAJWIĘKSZĄ KWARANTANNĄ NA ŚWIECIE….


.........................................................................

Przepraszam za duże litery mam nadzieję że zbytnio nie przeszkadzają w czytaniu. Miłego czytania!

  Spis treści zbioru
Komentarze (3)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Takie długie i pełne rozważań filozoficznych teksty źle się czyta na tablecie, w warunkach niemal polowych, więc pobieżnie rzuciłem okiem. Bardzo ambitnego zadania podjela się autorka,życzę powodzenia,
avatar
Rady ciotki Porady:

krok 1.

porażająca ortografia i fatalna interpunkcja do natychmiastowej korekty;

krok 2.

temat sformułowany w tytule ma się nijak do /bardzo dziecinnych/ rozważań o przeszłości /tutaj o 21. wieku/;

krok 3.

rezygnacja z publikacji kolejnych części tej prozy;

krok 4.

pilna codzienna lektura sztandarowych utworów z dziedziny klasyki literatury świata,

oparta na jednoczesnym poszerzaniu i pogłębianiu znajomości słownika poprawnej polszczyzny;

i krok 5. ostatni

powrót do twórczości prozatorskiej
avatar
Jeżeli adresatem tego tekstu mieli być /niedowidzący zwykle/ emeryci plus,

to patent z wielkimi literami trafiony w punkt
© 2010-2016 by Creative Media
×