Przejdź do komentarzyAteiści jak paralitycy
Tekst 76 z 170 ze zbioru: wiersze okolicznościowe
Autor
Gatunekpoezja
Formawiersz biały
Data dodania2017-06-19
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń1991

Ateiści jak paralitycy


Chcieliby chodzić

Choćby na głowie

Chcieliby myśleć

Choćby nogami

Chcieliby działać

Choćby chęcią i

Chcieliby tworzyć

Chocby zloscia

Chcieliby udawać

Chcieliby świat stworzyć

Chcieliby tyle

Tyle tyle

Tyle

  Spis treści zbioru
Komentarze (13)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Chcieliby dotknąć Boga. To jedyna prawda o ateistach. Oni cierpią. Są tylko chwile wytchnienia, kiedy się w drugim człowieku zanurzasz. Kto wierzy prawdziwie, ten nie cierpi, ale też mieczem nie walczy, bo tylko pozorna klęska przynosi prawdziwe zwycięstwo.
avatar
Legionie, bardzo cenię Twojego ducha walki i umysłu Twego wyczyny, ale przekonujesz przekonanych, podobnie jak my wszyscy. Wiemy,że ten spór o sprawy ostateczne rozstrzygnięty zostanie na końcu świata i to nie przez nas. Ale cos musimy myśleć i robić po każdej stronie tego sporu, tylko po Co? Dla samej potrzeby ruchu?
avatar
Zgadzam sie z Tobą i nie zgadzam i na odwrot.I tak do końca świata? Ja nie czuje sie na siłach, by próbować dotknąć Boga , a nawet by przestać w Niego wierzyć.
avatar
Legionie,gdy poczujesz pewnego dnia Boga, to znaczy, że Go dotknąles. A moze Nie?
avatar
Kurczę, muszę przyznać rację Legionkowi!

Serdecznie :-)))
avatar
krzyżpomiędzy ateizmem dotyczy też katolików i wyznawców Boga,ponieważ NIE WIDZĄ a wiedza ,ze tak jest-a ateista mozeWIDZIEC BOGA?aby w niego wierzyć.
avatar
Bardzo dobre,jeśli chodzi o myslenie,to jest takie powiedzenie-lecz sie na głowę,bo na noagi za poxno,albo odwrotnie,a noga z czegos-to glupota.Ocen dobrych tam gdzie mają być złe nie powinno być i odwrtonie.
avatar
Paradoksalnie, to nie Legion jest zagrożeniem dla polskiego Kościoła. Już wkrótce rzucą się na niego psy pańskie. Zatopią swe kły w sektach, które wyrosły na jego łonie. To córka Kościoła - inkwizycja podpali tego kolosa. Słyszę jak warczą...
avatar
W myśl porzekadła "pod latarnią jest najciemniej" najwięksi ateiści są wśród czyniących tzw. Bożą posługę.
avatar
a. porównanie ateistów do paralityków - trafne, jednak ja myślę, że jeśli ktokolwiek wyznaje jakąkolwiek religię, wierzy w swojego Boga (Buddę, Allaha), to już nie jest ateistą.
Przecież wiar jest mnóstwo na tym naszym świecie.
Moim zdaniem życie bez wiary jest b. trudne.
Jesteśmy ludźmi, szukamy oparcia, sami nie dajemy rady.
Są i niewierzący, przynajmniej tak twierdzą, ale wg mnie, to również wiara, tylko w nicość.
Bardzo ciekawy wiersz. Bajka
avatar
Masz Bajko moim zdaniem rację, że ateizm jest też rodzajem wiary, gdyż w sprawach ostatecznych, nie mamy wystarczającej pewności, tylko pozostaje wiara w
Boga, Absolut lub materię, albo nicość.
avatar
Prowokacyjny, szyderczy tytuł - to wyraz dyskredytacji drugiego, inaczej myślącego bliźniego swego.

W/g "Biblii" wszyscy jesteśmy dziećmi tego samego Boga, co w przekładzie na nasze oznacza jedno: mamy żyć zgodnie.

Z G O D N I E

Peace and LOVE
avatar
Jeśli kogoś wyraziłem, przepraszam. Nie chodziło mi o poglądy, negujące istnienie Boga, lecz o aktywne zwalczanie wiary, podobne do fanatyzmu religijnego. h. ,
© 2010-2016 by Creative Media
×