Przejdź do komentarzyOdważni chłopcy
Tekst 35 z 35 ze zbioru: Zwrotnik skorpiona (25.)
Autor
Gatunekpoezja
Formawiersz biały
Data dodania2017-06-19
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń1678

Odważni chłopcy w swojej piaskownicy

bazgrają kurzym gównem po krzyżu.

Taka konwencja czyni z nich artystów.

Lubią być modni. Wtedy aż piszczą

dziewczynki mające pociąg do trendów.

Starszym mówią, że to prowokacja

do polemiki z ciemną materią zabobonów.


Uwielbiają urażone krzyki sprzeciwu

prosto z piersi, w których krzyż żyje.

Przyjemność mniemania o byciu ponad

w pełnym blasku urojonego oświecenia

uzależnia. Zwłaszcza, że nikt chłopcom

głowy nie utnie. Dmuchaną żabę

mogli deptać tylko jednokrotnie.


2017.06.09


  Spis treści zbioru
Komentarze (5)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Odwaga bardzo jest tania. Szczególnie w sitwie, która osacza swoją ofiarę, po czym już wampirzo zaczyna wysysać z niej energię.
Bardzo mądre wersy :)

Serdecznie :)
avatar
Co befano-nawiedzają Cię wampiry?na daj się pijawkom.WIERSZ mądry,pewnie także niezrozumiały dla laików.
avatar
Podoba mi się zwłaszcza. "Zwłaszcza, że nikt chłopcom głowy nie utnie". Dawniej palono, bo jak się tylko utnie głowę, to można wyhodować męczennika. Po prostu kiedyś mogą odgrzebać truchło takiego i uczynić zeń przedmiot kultu. Dlatego najlepiej spalić. Zawsze można mówić, że piekło zabrało to, co do niego należy.

Zwłaszcza dzisiaj się nie pali. Przeto wypełza zły spod ziemi i pleni się na potęgę, drwiąc i szydząc przy tym z tych, którzy się go wyrzekli. Stąd kurze gówna w utworze. Kurze gówna na narzędziu zbrodni, które wykonał człowiek, by drugiego człowieka męczyć, nim umrze.

Rzekł Pan: "Ojcze przebacz im, bo nie wiedzą, co czynią". Czyżby to nie Szatan wydał Go na mękę i gwoździe przybijał? Czyżby to nie człowiek zgładził tego, wobec którego piekło jest bezradne?
avatar
Odważnych chłopców - póki siedzą w piaskownicy - zalew cały w każdym pokoleniu.

Ps. Nikt nie jest ani o włos ani lepszy, ani gorszy od kogokolwiek. Tak zostaliśmy zaprojektowani: na wzajemne podobieństwo.
avatar
Dziękuję za komentarze.
Chłopcy dlatego są odważni, bo dziś nikt im głowy nie utnie. To nie ta religia.
Niestety dlatego też będą dalej smarować gównem po krzyżu, po czym będą wysławiać wolność słowa, tolerancję i szacunek.
© 2010-2016 by Creative Media
×