Przejdź do komentarzyPaństwo i Kościół
Tekst 255 z 255 ze zbioru: Czarcie kopyto
Autor
Gatunekpublicystyka i reportaż
Formaartykuł / esej
Data dodania2017-06-28
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń1973

Państwo i Kościół


Jest oczywiste, że Kościół nasz jest zrośnięty z tkanką społeczną od tysiąca lat i na tej tkance wyrasta. Kościół kształtuje naszą narodową tożsamość od najmłodszych lat. Jest obecny podczas najważniejszych uroczystości w naszym życiu. Od poczęcia, aż po kres naszego życia. Kościół czyni naszą świadomość wolną i odporną na wpływy sił dążących do unicestwienia rodzaju ludzkiego. Spisku międzynarodowych lóż masońskich i nihilistów żydowskich. Wszelkie próby rozdzielenia państwa od Kościoła miały w naszej historii opłakany skutek. Weźmy chociażby niechlubny koniec PRL-u, kiedy to zawarto haniebny układ ze strukturami czerwonego reżimu, a także lożami masońskimi, które natychmiast rozpoczęły budowę swoich struktur w naszej ojczyźnie. Wszystko to na zgubę odradzającego się Kościoła, na zgubę naszej narodowej duszy. Po to, aby pozbawić naród spójności, aby go zrujnować. Aby doprowadzić go do stanu w jakim obecnie się znaleźliśmy.


Znaleźliśmy się w sytuacji niezwykle trudnej, ale nie beznadziejnej. Musimy wesprzeć Kościół, a Kościół musi pomóc nam. Ten Kościół w którym na skutek zewnętrznych knowań pojawili się kapłani niegodni swojego stanu, lub też zupełnie nierozumiejący swojego posłannictwa. Często wypowiadają oni krytyczne uwagi na temat samego Kościoła. Być może w dobrej wierze, ale bardziej prawdopodobne, że stracili swoje dusze omamieni przez zwodnicze ideologie, które doprowadziły do zbrodni w XX wieku, oraz które wciąż zbierają swoje owoce.


Naturalnym i pożądanym byłoby zrównanie prawne stanu kapłańskiego ze statusem funkcjonariusza państwowego, przy czym Kościół zachowałby dotychczasową autonomię co do kierowania własną organizacją i podległymi mu instytucjami. Aby do tego doszło niezbędny jest proces rehabilitacyjny w samym Kościele.

  Spis treści zbioru
Komentarze (2)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Konsekwentna i rzeczowa kontynuacja. Brakuje przecinków przed: w jakim, w którym, nie możemy; zbędne przecinki przed: lub też, oraz.
avatar
Aby Kościół w Polsce wesprzeć sku-tecz-nie - należałoby księży naszych - tych kapłanów - najsampierw, jak w Rosji (popów) lub w Ameryce (pastorów), pożenić. Amen :)
© 2010-2016 by Creative Media
×