Przejdź do komentarzysamowystarczalność
Tekst 13 z 34 ze zbioru: farfluchy i inna drobnica
Autor
Gatunekobyczajowe
Formaproza
Data dodania2017-07-11
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń1853

SAMOWYSTARCZALNOŚĆ

Pracowałem wtedy firmie hydraulicznej i dlatego trafiłem do Tumlina koło Kielc. Wykonywaliśmy przyłącze gazowe. W domu obecna była tylko gospodyni, w wieku emerytalnym.

Koparkowy Andrzej lubił się popisywać, więc kiedy gospodyni powiedziała nam o kablu biegnącym od furtki do domu – w poprzek planowanego wykopu – postanowił go znaleźć. Ja już kilkakrotnie widziałem go w takiej akcji. Zamiast różdżki używał dwóch prętów. Trzymane delikatnie w obu dłoniach miały się zbiec do siebie, gdy on przechodził nad przewodem. Twierdził, że to metoda pewna i stuprocentowo skuteczna. ( Tym razem jednak okazało się, że przewód położono dobry krok w bok od wyznaczonego przez niego miejsca.)

Gospodyni widząc Andrzeja w akcji podeszła do nas.

A potrafiłby pan wyznaczyć miejsce na studnię?

No pewnie.

Gospodyni wyjaśniła, że mąż para się bioenergoterapią, a poza tym oboje są nieźle zakręceni na samowystarczalność. I do tego taka studnia by im się przydała.

Nie mogłem się oprzeć i wtrąciłem, że co do tej samowystarczalności, to jednak to nie do końca prawda, bo żonę sobie znalazł.

Nikt nie usłyszał chyba tego, co powiedziałem. Nikt nie skomentował, nie sprostował. Tak jakbym się w ogóle nie odezwał.

  Spis treści zbioru
Komentarze (2)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Krótko, rzeczowo i dowcipnie. Niepotrzebnie jedno zdanie wziąłeś w nawias, gdyż przy okazji zrobiłeś dwa błędy: zbędna spacja po nawiasie otwierającym oraz kropkę postawiłeś przed nawiasem, zamiast po nawiasie. Brakuje przecinków przed: widząc, podeszła; zbędny przecinek przed: w wieku.
avatar
Opowiadanie jak skomentował janko,Różdżka to nie Magdalena,ale można cos znaleźć.
© 2010-2016 by Creative Media
×