Przejdź do komentarzyCzarny ranking
Tekst 255 z 255 ze zbioru: Czarcie kopyto
Autor
Gatunekpublicystyka i reportaż
Formaartykuł / esej
Data dodania2017-07-28
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń2107

Czarny ranking


Chyba nie muszę przekonywać, że decyzje polityczne, te bieżące i te strategiczne podejmowane są na podstawie słupków, sondaży i rankingów ogłaszanych przez ośrodki sondażowe i instytuty badawcze?

Być może, nie wszyscy jednak wiedzą, że największe znaczenie mają tzw. czarne rankingi, dlatego spróbuję temat przybliżyć.


Na wstępie zaznaczę, że wszelkie liczby, promile, którymi będę tutaj operował są do zweryfikowania na oficjalnych stronach sondażowni i instytutów badawczych.

Czarny ranking mówi nam o tym jaki odsetek społeczeństwa zdecydowanie nie ufa politykowi, czyli jak wielki jest obszar niechęci i wrogości wobec niego.

Zatem przedstawiam Państwu czarny ranking osobistości polskiej polityki:


Antoni Macierewicz 59% wrogo nastawionych plus 8% raczej wrogo nastawionych.

Jarosław Kaczyński 57% wrogo nastawionych plus 5% raczej wrogo nastawionych.

Zbigniew Ziobro 50% wrogo nastawionych plus 8% raczej wrogo nastawionych.

Beata Szydło 42% wrogo nastawionych plus 13% raczej wrogo nastawionych.

Grzegorz Schetyna 34% wrogo nastawionych plus 22% raczej wrogo nastawionych.

Ryszard Petru 30% wrogo nastawionych plus 18% raczej wrogo nastawionych

Jarosław Gowin 29% wrogo nastawionych plus 23 raczej wrogo nastawionych.

Andrzej Duda 28% wrogo nastawionych plus 22% wrogo nastawionych.

Mateusz Morawiecki 27% wrogo nastawionych plus 14% raczej wrogo nastawionych.

Borys Budka 25% wrogo nastawionych plus 7% raczej wrogo nastawionych.


Widać wyraźnie, że największym poziomem wrogości w społeczeństwie cieszą się dziś kluczowe nazwiska w aparacie władzy. Ich rządy możliwe są wyłącznie na skutek nieszczęśliwego zbiegu okoliczności (patrz rezultat wyborczy), podstępnych działań, lub użycia siły w przyszłości.


Nikt zdrowy na umyśle, nie może dziś powiedzieć, że pierwsza trójka z powyższego rankingu sprawuje władzę z woli suwerena. Oni ją sprawują wbrew tej woli. Jeśli zatrzymają swoje miejsca w rankingu, nie jest możliwe, aby na drodze demokratycznej utrzymali się przy władzy po najbliższych wyborach. Także z tego powodu, że konkurencja darzona jest o wiele mniejszą wrogością społeczną.

  Spis treści zbioru
Komentarze (14)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Przecież wiadomo, że nikt nie wybrał ich z przekonania,a jedynie na fali resentymentu wobec PO. Zresztą patrząc na ilość głosów, nawet o połowie głosów wyborców nie mają co marzyć - dorwali się do władzy dzięki niestabilności emocjonalnej jedynie małej części polskiego społeczeństwa. Ale o suwerenie i o tym, że są demokratycznie wybraną władzą (to akurat żaden argument - Hitler też był wybrany demokratycznie) trąbią bez przerwy. W sumie to jakby sami siebie nie mogli o tym przekonać.
avatar
Ciekawe ilu wyznawców PANA PREZESA oddałoby życie za niego.
Niech się zadeklarują!!!


(w internecie to można) Nie boli.
avatar
3 x w=lista wymienionych,pewnie znajdą się w Katyniu.
avatar
Tak, zostali wybrani demokratycznie, ale na fali kłamstw i hipokryzji, ale to ich nie upoważnia do podstępnego dewastowania konstytucji.
Legionie, ucieszył mnie ten ranking, więc Ci wybaczam potknięcia interpunkcyjne.
avatar
Za poprzednikami. Skupiłem się tylko na treści i popieram.
avatar
Arsene:
6 godz. temu (15:25)
"Legionie
a jakie to biuro badania opinii publicznej opublikowało taki sondaż ? bo to nie ranking obywatelski tylko twoich kolesiów przy piwku na ławeczce koło śmietnika"

hahahah hahaha hahaha hahahah hahahahah
No ślicznie! Ale muszę powiedzieć, że ci kolesie na ławeczkach koło śmietników, to wcale nie dyskutują o czarnych rankingach, lecz głównie o rozliczaniu złodziei pierdolonych i chwalą dobrą zmianę, choć woleli by jeszcze lepszą, która by złodziejom pierdolonym łby pourzynała. Dlatego ja nie sądzę, by to byli moi kolesie, ponieważ jestem z tych złodziei pierdolonych, którym Kaczyński jeszcze nie zdążył się dobrać do dupy.

Ale ja Tobie, Arsene coś powiem... Otóż są jeszcze inne rankingi, tyle że tajne. Nie wolno ich ujawniać bo implikują straszliwe fakty. Te rankingi przeprowadzają niszowe sondażownie na zlecenie władzy. A potem Bielan i Brudziński pocą się jak to przekazać prezesowi. Jak mu to roztłumaczyć. A potem robią warsztaty na których wymyślają jak tu odwrócić pierdolone trendy.

Na zakończenie, to Ci powiem Arsene, że jakbyś miał czapkę niewidkę i dostał się tam, gdzie trzeba, to byś pierdolnął na łupież, albo byś się pociął łyżeczką od herbaty, bo o robieniu polityki i wody z mózgu, to Ty masz takie pojęcie, jak świnia o gwiazdach.
avatar
Żałosne jest, kiedy o kulturze pisze ktoś, kogo prawie cała aktywność na tym portalu sprowadza się do chamskich personalnych docinek.
avatar
A jeszcze bardziej żałosne jest to, że uważający się za uczonego łososia, literat z portalu publixo, adk, nie umie odmieniać rzeczownika l.m. "docinki" przez przypadki. Przypadek to, czy zwykłe nieuctwo? Łosoś, czy leszcz?
A może... kóltóra*... szpagatowa?
avatar
Zastanawiam się, jak można było wybierać polityków z PiS, na fali resentymentu do PO?
Wałęsa na pewno by odpowiedział, że "literat" coś bierze" i z pewnością nie podałby nawet nogi.
avatar
Arsene
"tak
a najbardziej żałosne jest to
jak najwięksi tu oportuniści próbują nagiąć nas na niewłaściwą stronę"

Nie zauważyłem, żeby ktoś cię próbował do czegokolwiek naginać. A jeśli za właściwą stronę uważasz swoje chamstwo, to mogę jedynie pogratulować.

Knoedel
"A jeszcze bardziej żałosne jest to, że uważający się za uczonego łososia..."

W przeciwieństwie do niektórych na tym portalu (nie muszę chyba wskazywać), nie uważałem się nigdy za jakiegoś szczególnie uczonego, nieomylnego etc. A chamskie odzywki zachowaj sobie dla swoich znajomych, Knedelku.

"Zastanawiam się, jak można było wybierać polityków z PiS, na fali resentymentu do PO?"

Zastanawiaj się dalej. Może akurat stanie się cud i zrozumiesz. Chociaż nie liczyłbym na to.

"Wałęsa na pewno by odpowiedział, że "literat" coś bierze" i z pewnością nie podałby nawet nogi."

Co powiedziałby na ten temat Wałęsa, akurat średnio mnie interesuje, a i jego noga jakoś niezbyt mi się marzy. Jeszcze mniej mi się marzą nogi jakichś prawackich pojebów.
avatar
adk, tylko bez DOCINEK* proszę... cha cha cha :)
avatar
Chciałoby mi się, to bym twoje błędy wyciągnął, tylko nie wiem w jakim celu (a uwierz mi, że szczególnie wysilać bym się nie musiał). Może zamiast tego bardziej przyłożyłbyś się do przedstawianych argumentów, bo ujadać o straszliwych Niemcach, islamie i Makreli to każdy narodowy pies potrafi.
avatar
adk, pewnie, że też czasami robię błędy i będę Ci wdzięczny za ich wskazanie, dokładnie tak samo, jak jestem wdzięczny Janko, chociaż nie przepadam za nim, ale mimo wszystko doceniam jego biegłość polskiej mowy w piśmie. Ty natomiast zamiatasz swoje błędy pod dywan i nawet nie miałkniesz, że zrobiłeś, bo masz bardzo pokrętne poczucie honoru. Ja każdemu dziękuję za wskazanie błędu... nawet wrogowi, ale nie mogę darować komuś, kto udaje, że widzi, a nie dostrzega, że słucha, a nie słyszy.
To się nazywa subiektywna wybiórczość i tzw. udawanie Greka, ale to już jest całkiem inne zboczenie.
avatar
Jeśli dla ciebie to:

"W przeciwieństwie do niektórych na tym portalu (nie muszę chyba wskazywać), nie uważałem się nigdy za jakiegoś szczególnie uczonego, nieomylnego etc. A chamskie odzywki zachowaj sobie dla swoich znajomych, Knedelku."

jest zamiataniem pod dywan, to polecam się przejść do okulisty, ewentualnie nauczyć czytania ze zrozumieniem. Ale oczywiście przyjemniej jest spędzać czas na rozwijaniu swojego chamstwa, bo poza tym niewiele robisz na tym portalu.
© 2010-2016 by Creative Media
×