Przejdź do komentarzyPorady Andżeliki
Tekst 15 z 15 ze zbioru: Nie mam czasu na Miłość
Autor
Gatunekobyczajowe
Formaproza
Data dodania2017-07-29
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń1808

Laura nie zważała na słowa Andżeliki,jej małżeństwo wydawało się przegrane dla niej samej,ale trwałe,jak skała.Dla niej liczył się Szymon jako rodzic,no i ta kamienica.Uważała,że ma swoje niepodważalne racje.Racje,z powodu praw małżeńskich.I jako matka niezbywalne racje.

-Każdy by chciał.Ale na to nie masz wpływu,i tak Magda wybierze sama,no i radzę się nie wtrącać,bo zrobi odwrotnie.A to dopiero byłoby!I sobie i tobie zrobi na złość i odmrozi sobie uszy!Dlatego nie radzę decydować za nią,ale sugerować.Przyślij ją do mnie,porozmawiam z nią,ale nie może wiedzieć,że chodzi o chłopaka.Znajdź jakiś inny powód.

Laura dopiła latte,a Andżela postanowiła ,że porozmawia na ten temat z Magdą.Wiedziała,że Szymon i Laura mają swoje problemy od dawna i nic im nie pomoże.Znając Laurę nie wyobrażała sobie,że może łatwo zamienić na kogoś innego Szymona-jej Szymona,i tu tkwił problem.Ona musiała się kiedyś nim zauroczyć,zawalczyć,a takich trofeów nie oddaje się tak łatwo.Dlatego blefowała,aby go zmylić.

-A ten Maciek,to kto?Czym się zajmuje?

Laura przytaknęła-Tak,tak,oczywiście,ten Maciek nie zasługiwał na nią,a w ogóle to obibok!

Andżelika uśmiechała się pod nosem,bo w tej kwestii była tego samego zdania.Pospiesznie wyszła,zamykając cicho za sobą drzwi,jak Laura przed wejściem Maćka do kamienicy.Pomyślała,że każdy związek kobiety,którą mężczyzna nie jest zainteresowany, jest skazany na późniejszą porażkę.Mężczyzna musi być za kobietą.


  Spis treści zbioru
Komentarze (8)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Ciekawa miniaturka prozatorska, ale ostatnie zdanie brzmi wieloznacznie. Można przykładowo odczytać, że w kolejce po papier toaletowy musi by za kobietą. Dużo błędów interpunkcyjnych, a jeszcze więcej braków lub nadmiaru spacji.
avatar
Racja jest językowa-musi stać murem za kobieta,albo musi być fair etc.Dziękuję za komentarz.
avatar
Laura, Andżelika, Szymon, Maciek... czyli właściwie poza różnymi imionami identyczne, beztwarze i bezosobowe tekt7rowe avatary, pod które możesz sobie podstawić dowolne postaci w dowolnym wieku, o dowolnych cechach fizycznych i duchowych i o nieznanym życiorysie. Scenka może dziać się w ogrodzie, w domu, na plaży, w lesie, na spacerze i gdzieś. Tu tego nie ma. Nic nie zachęca do zagłębiania się w ten real. To deprymujący obraz.
avatar
W tekście wcale nie chodzi o ludzkie charakterystyki, o trójwymiarowe, pełne temperamentu, krwiste postacie z jakiegoś określonego pejzażu - i czasu. "Porady Andżeliki"

(patrz nagłówki!)

to rodzaj - jak sam tytuł wskazuje - p o r a d n i k a

/dla pań, które nie mają czasu nawet na miłość/.

Obrany /przez Autorkę/ gatunek literacki determinuje wiele cech takiej prozy

- w tym te, dotyczące opisu bohaterów, miejsca zdarzeń i epoki /czego w nim z definicji NIE MA/. Kiedy czytasz instruktaż obsługi pralki, nie dziw się, że nie ma tam ni fabuły, ni wartkiej akcji. Gatunek - to forma, rodzaj flaszki, z której się napijesz


ALBO

soku

ALBO

winka

ALBO

mleka

ALBO

źródlanej wody

ALBO

piwka

ALBO

oleju

ALBO

wódki, tej, od której zawsze rozum krótki.

NIE ZNAMY takiej butelki, w której byłoby "fszysko" - i to, i to, i to, i to
avatar
Dlaczego współczesne kobiety /unijne Polki/

(patrz data i język publikacji)

w wieku reprodukcyjnym

NIE MAJĄ czasu na miłość

ergo

NIE CHCĄ rodzić dzieci

?!

(patrz statystyki dzietności w Polsce!!)

Zapytajmy o to nie same Polki,

które przecież wielokrotnie

/jako pielęgniarki, jako nauczycielki, jako licealistki, studentki, jako panie, zatrudnione w korporacjach etc., etc./


WIELOKROTNIE NA POLSKICH ULICACH - PRZEZ MEGAFONY! - WYKRZYCZAŁY SWOJE RACJE

zapytajmy o to panów /Polaków/.

KOCHANI PANOWIE, DLACZEGO POLKI NIE MAJĄ CZASU NA MIŁOŚĆ /I DZIECI/ Z WAMI ?!
avatar
Niestety, wszystkie te Pani uwagi w niczym nie polepszają walorów samego tekstu. To klasyka pt. "jedna baba drugiej babie...", i z tej przyczyny to nie może być dobry poradn8k!
avatar
Na czym polega lepszość jednych mędrców-doradców nad drugimi doradcami-mędrcami? Lepszość porad Andżeliki nad poradami innych bab-kabalarek-wróżbiarek?

Nie stać cię na wizyty u WSZYSTKICH ekspertów, chodzisz/jeździsz więc do j e d n e g o

/najtańszego, najbliższego, renomowanego, najgłośniejszego itd./

i z tego powodu twoja skala porównawcza jest ż-a-d-n-a

Kłopot z mądrością /jej niedostatkiem/ jest od zawsze taki, że

- CZYICH RAD BYŚ NIE SŁUCHAŁ -

to ty od zawsze na zawsze jesteś tym królikiem doświadczalnym, któremu nóżka się powinęła
avatar
Każdy związek kobiety, którą mężczyzna nie jest zainteresowany,

(patrz końcowy wniosek wniosków)

NIE JEST związkiem,

bo jest bez związku z czymkolwiek
© 2010-2016 by Creative Media
×