Przejdź do komentarzyPolska mocarstwem światowym
Tekst 199 z 255 ze zbioru: Czarcie kopyto
Autor
Gatuneksatyra / groteska
Formaproza
Data dodania2017-08-10
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń3114

Podobnież Polska ma mieć ćwierć milionową armię. Plus dwieście tysięcy ormowców z obrony terytorialnej. Obecnie jest około sto tysięcy, ale do końca roku ma być już sto dwadzieścia pięć do stu trzydziestu tysięcy zawodowców. Powoli wyrastamy na światowe mocarstwo. Nie ma co liczyć, że dogonimy Koreę Północną, która prze do konfrontacji z samymi Stanami Zjednoczonymi, ale w tej części świata możemy się spróbować z Niemcami i Rosją. Niemcy dostają już sygnały, że chodzi o pieniądze za zniszczenia wojenne, z Rosją idzie o pomniki i Smoleńsk. Ale najpierw musimy wyjść z UE, bo Niemcy są w UE. A potem można przycisnąć. Istnieją pewne przesłanki, że w takim, dajmy na to: Breslau, ludzie zechcą folklistę podpisać, to się za nich wezmą ormowcy na szczeblach lokalnych. Z tego raka wyleczą zaprzańców arszenikiem. Hardy zniknie uśmieszek klakierom zdradzieckich mord. Piórko opadnie każde i nawet Adrian, czy tam Andrzej nie pomoże. No chyba, że stworzą legion. Nomen omen.


Zastawiam się skąd kasa na budowę mocarstwa, oczywiście dopóki Niemcy nie zapłacą setek miliardów euro. Myślę, że nie prędko, zatem pytanie wydaje mi się zasadne. No chyba, że pan Pisdoktor, o którym wcześniej pisałem, zaciśnie pasa i wybecaluje jeszcze większe podatki. Przypomnę, że to członek sekty uczciwych ludzi, po doktoracie, który ma firmę i płaci dość wysokie podatki - sam tak o sobie pisze. Pod każdym artykułem na niemieckim Onecie. I Wirtalnej Polsce. I Interii. I Bóg wie, gdzie jeszcze.


A jeśli nie, to może Ziober ściągnie trzysta - czterysta miliardów wyłudzonego Vat-u za rządów PO?


A, i jeszcze w bankach, ci co się podorabiali na ludzkim pocie i łzach, trzymają ponad czterysta miliardów. Nawet palcem nie kiwną, żeby wspomóc gospodarkę. Lichwiarzom dali forsę na przechowanie i myślą, że są cacy.


To nie wszystko. Jeszcze kwestia kasy za drzewa chlastane pod patronatem Szyszki. Niemcy podobnież biorą każdą ilość. Ale ta sałata będzie potrzebna na kampanię wyborczą. Tym razem nie wystarczy pincet plus. Trzeba będzie zapłacić więcej, kto wie, czy nie do wyborczych łapek. Wierzących w dobrą zmianę może się okazać zbyt mało, a niewierzący przyjmują tylko gotówkę. Życie.


Cholera jasna! Tyle szmalu, gdzieś tam wisi w powietrzu, co nie? A dobra zmiana tak się nieporadnie do niego zabiera. Mnie się zdaje, że tu jest potrzebny silny wódz! Taki wódz, co by te wszystkie miliardy złapał za jaja i niepopuścił! Ale do tego jest potrzebny posłuszny suweren. Bardzo posłuszny. Polacy, będziecie posłuszni?

  Spis treści zbioru
Komentarze (8)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Zapomniałem napisać o dotacjach unijnych, które za nim wyjdziemy z UE należą nam się jak psu miska. Policzyłem, że wszystko razem to będzie ponad dwa i pół biliona polskich zielonych setek. A jeśli dodamy do tego jeszcze gaz łupkowy i kopalnie węgla, to każdy może się uwalić i nic nie robić. Mlekiem i miodem nas napoją, a i kaczkę podstawią jak będzie trzeba.
avatar
W polskich zielonych setkach, a nie polskich zielonych setek, bo wam się w głowach pomiesza. Przepraszam.
avatar
Po Twoim tekście nareszcie zrozumiałem, dlaczego mam być posłuszny :-)
avatar
Bardzo trafna diagnoza. Niech Hardy i Piórko sobie nie myślą, że... Możesz jeszcze wykreować Posłusznego w kolejnych tekstach. Pierwowzorów na Publixo masz kilku.
Kilka też błędów. Ćwierćmilionowa, a nie "ćwierć milionowa". Podobnie w komentarzu: zanim, a nie "za nim". Za nim, a może też za Tobą, to pójdą inni. Przy okazji wstaw przecinki przed: skąd, nie pomoże.
avatar
Słowianie-chrześcijanie w czas pokoju są wyjątkowo pokorni, ulegli i posłuszni (gdyby ktoś nie pamiętał: Polacy - to modelowi Słowianie). Diabeł w nich wstępuje zawsze wtedy, kiedy tylko ten podły wróg nas zacznie nękać, grabić i tym ogniem i mieczem napadać
avatar
Przegrał z nami każdy, kto tej cechy słowiańskiej JESZCZE nie zakumał
avatar
Parafrazując słowa Autora

(patrz ostatni akapit)

Tyle szmalu wciąż nam wisi
Jak nie Bolek*), to Marysi
Szwagier jeden z drugim,
A my mamy... długi!

Długi mamy i kredyty,
Niespłacone raty,
Choć nam wisi Bolo,
Tato Małgorzaty
I kolesia kolo!

......................

*) Bolek - znany wszystkim wróblom pseudonim
avatar
Już Koreę doganiamy!
Druga z nas Japonia!
Otwierajcie koniak!
Niech strzelają nam szampany!
© 2010-2016 by Creative Media
×