Przejdź do komentarzyAlfabet Legiona l
Tekst 2 z 255 ze zbioru: Czarcie kopyto
Autor
Gatunekpublicystyka i reportaż
Formaartykuł / esej
Data dodania2017-08-27
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń2127

Alfabet Legiona (wersja uproszczona)


A, jak Asmodan. Żaden tam Asmodeusz, tylko Polacy tak szeleszczą i syczą, bo to istne kłębowisko żmij. Demon, który zwodzi księży i namawia do masturbacji.

B, jak Belzebub, bo ludzie mają pełno much w nosie i one wylatują, brzęczą i molestują mnie tak, jak samego Belzebuba.

C, jak czosnek, bo to warzywo, które zawiera mnóstwo siarki, a przez to drzemie w nim wielka moc. Gdyby nie czosnek, nie byłoby piramidy Cheopsa.

D, jak dupa, bo to część ciała, z której bierze się ulga w trakcie defekacji, albo jest narzędziem przynoszenia ulgi, jeśli to cudza dupa.

E, jak Ewka, bo to niezła suka była.

F, jak front, bo mnie rwie, kiedy się zmienia.

G, jak gówno, bo ono ludziom z ust wypływa częściej niż słowa.

H, jak herbata, bo to mój ulubiony napój.

I, jak infekcja, ponieważ jestem jak wirus, który zakaża zdrową tkankę społeczną.

J, jak jestem, ponieważ gdyby mnie nie było, świat byłby piękniejszy.

K, jak kurwa, bo to moja ulubiona partykuła, zaś samo kurestwo jest wśród ludzi tak powszechne, jak grzybice.

L, jak lilia, ponieważ dobrze mi z oczu patrzy i ludzie mi wierzą.

M, jak meskalina, bo lubię Witkacego.

N, jak niebyt, ponieważ do najdoskonalsza forma istnienia.

O, jak optyka, ponieważ ona zależy od punktu siedzenia.

P, jak prostota, bo ona dociera do tych, którym nie pasuje przerost formy nad treścią.

R, jak reszta świata, bo to jest ta część ludności, która nie popiera dobrej zmiany.

S, jak szatan, co znaczy przeciwnik. Nic więcej. Po prostu przeciwnik. Każdy, kto się z tobą nie zgadza, to szatan. Każdy, kto nie podziela twoich poglądów, to szatan. I wszystko jasne.

T, jak Trybuna Ludu, bo pamiętam, że w dzieciństwie sobie nią dupę podcierałem.

U, uzdrawianie, ponieważ jestem uzdrowicielem. Duszy zawsze, a ciała kiedy we mnie uwierzysz

W, jak wezwanie, bo oczekuję.

Z, jak zemsta, bo to ulubiona potrawa Polaków.

  Spis treści zbioru
Komentarze (5)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Świetny alfabet, ale czemu pominąłeś polskie litery (ą,ę,ć,ś,ó,ż,ź. Pomijam sz,cz itd).
Pomogę Ci dwoma przykładami:
Ę, jak chłop stęka za stodołą, gdy ma obstrukcję.
Ż, jak żałosne teksty i komentarze niektórych użytkowników.
W swojej szczodrości chyba dopisałeś zbędnie dwa przecinki, ale niech tam.
avatar
Bardzo mi się podoba. Wszystkie literki ubrałeś elegancko.
Pozdrawiam
avatar
Alfabet Legiona jest takim samym alfabetem, jaki zastosowano w starym alfabetycznym katalogu kartkowym w Bibliotece Jagiellońskiej: bez diakrytycznych znaków oraz samogłosek "ą", "ę". Dlatego np. spółgłoska "ł" jest identyczna z "l", stąd nazwisko "Łaski" znajduje się obok "Laskowskiego".
Równocześnie "Alfabet Legiona" przede wszystkim jest jego prywatnym alfabetem i do niego należy wyłączna decyzja, co w nim autor umieści.

Ponadto: jeżeli miałam kiedykolwiek wyrzuty sumienia dot. oceny intelektu pierwszego komentatora, to w obecnej chwili przeczytawszy jego propozycję na temat "ę wyleczyłam się całkowicie ze swoich kompleksów...
Zresztą, czego tu wymagać od przebranego za człowieka (emerytowanego) szopa pracza rekrucich mózgów?
avatar
Dama wciąż chce być damą,
choć z czasem wyświechtaną.
avatar
Jesteś interesującym i bulwersującym facetem,z takich kręgów, jakie toleruję, ale tylko na dużą odległość.
© 2010-2016 by Creative Media
×