Przejdź do komentarzyEWA I ADAM
Tekst 62 z 117 ze zbioru: Wierszyki
Autor
Gatunekpoezja
Formawiersz / poemat
Data dodania2017-08-28
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń2059

Namęiętnośc-usta otwierają

swoje podwoje

czerwienią błyszcząc

ku wyciągniętym fluidom

rozpieszczając zmysły

kochanków


niesforne loki

gdzieś ukrywane

jak myśli czesane

grzebieniem kogucim

o poranku

wyciągnięte stopy

procentowo


krągłości kuszą

jak boska Ewa

pierwowzór Adama

szczytuje

wśród figowych

liści wijących

się jak wąż

syczy -sssssssssssss.


  Spis treści zbioru
Komentarze (21)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Ten koguci grzebień jakoś mi w tym wierszu nie pasuje... I procentowo...

W pierwsze zwrotce coś trzeba naprawić. A temat stary, ale zawsze wart parafrazy.
avatar
Tak,to światopogląd,dziekuję za komentarze.
Adam i Ewa popełnili grzech pierworodny.Gdyby nie szatan nie byłoby grzechu.
avatar
Czyj to jest cytat?To po pierwsze,a po drugie-fakt stworzenia świata "grzesznego"pozwolił ludziom na wybór,grzech to jednak seks,wyuzdany,często nic nie mający z miłością,bo miłość to cierpienie,a kto pragnie świadomego cierpienia?Człowiek wybrał więc to co cieszy,i możesz mi wierzyć na slowo-ale mogę je poprzeć faktami-ludzie często wybierają tylko seks,bo on ich uszczęśliwia,rozładowuje to,co złe,więc sam w sobie złem nie jest,ale,od czasu Adama i Ewy seks jednak stanowi problem-więc gdyby np. był częścią prokreacji,to byłoby dobrem,a kiedy jest częścią np. spełnianie,też jest dobrem,ale już w postaci zdrady(tu musiał być wąż)dobrem nie jest.Wąż jako symbol w medycynie odzwierciedla to co dobre i to co złe.
Religia-ja utworzylabym nową religie-taką która byłaby oparta na jednym-DOBRO I WIARA W DOBRO-ZESPÓŁ MORALNYCH CECH ludzkich-zresztą podane jets to na tablicach kamiennych(nie cudzołóż,nie pożądaj etc)to już jest zaczyn do grzechu-co więcej jest spisane,więc o myśli też możesz być sądzona.Ale jest wielu,ktorzy uznali,ze warto się zemścić-i tu walka o sprawiedliwość będzie drugą religią.
avatar
anepelko-mnie chodziło głównie o temat,a ten jest zawsze uniwersalny.
avatar
Dodam auroro-przyszedł człowiek,który sądził-więc jak sądzisz,tak będziesz sądzony-bo człowiek poznał człowieka.
avatar
Świetne,ale podstawą jest dla Ciebie nauka,czego życze nadal,jednak-Adam i Ewa nie mieli tego przywileju,dlatego podstawowe pytanie-co jest grzechem-nadal istnieje,pomimo nauki.
Jednak każdy człowiek nauki,też ma swoje preferencje-i to nauka może go zawieść,bo podda się emocjom.
A grzech?Moja definicja brzmi-bez grzechu -pierworodny=bez krwi,bez przemocy fizycznej.Jednak porod już był fizyczny,gdyby wierzyć w cuda.
Tak samo grzech-wydaje mnie się jedyną opcją-przemoc.
Jednak
avatar
Aha i na Twoje pytanie łączące psychologię i podanego autroa-wyuzdanie-odpowiem najjaśniej-ale prosto-uzda-na zasadzie skojarzeń.A czym jest uzda dla Ciebie?
tO CO DLA KOGOŚ BĘDZIE STANOWIŁO ŹRÓDŁO PRZYJEMNOŚCI TY BĘDZIESZ MIALA ZAKODOWANE JAKO COŚ ZŁEGO,albo większosć FACETOW SPRAWI-że będziesz na NIE,bo on będą na NIE jednocześnie domagając się TAK.
Jezus opisuje ludzi tak-JAWNOSĆ JEST NAJWAŻNIEJSZA i zgoda.Reszta w Tobie jest kwestią która się rozstrzyga na jakimś poziomie,może naukowym,ale polegniesz.
Uzna ktoś za prostytucję seks oralny-i to uznanie spowoduje,ze będziesz na nie.Swait się porządkuje,więc znajdziesz się w jakimś porządku-swoim.
avatar
Wszystko co będzie z Twojej strony na NIE-wyjdzie w NEGATYWIE-obraz na kliszy.Pozdrawiam.
avatar
Nie wydaje mi się,albo wydaje mi się,że 40 plus to o jakieś z oczu za dużo.
Ale,jesli chodzi o grzech-to nie jest pojęcia względne-względne jest karania-Jezus jest przeciwny KAROM za grzechy-należy je odpuszczać,ponieważ każdy jest grzeszny.Grzechy są wyszczególnione i zauważ nawet te niepopełnione-nie cudzołóż,nie zabijaj-pytanie podstawowe brzmi-czy za samą myśl o cudzołóstwie można karać-odpowiem-można-tym samym,z czystej zazdrości,albo odpuszczać.Pewnie każdy świety bez skazy odpuści,ale pewnie też nie wybierze związku poważnego,co najwyżej będzie uprawial siwadomy seks.
Jeśli zabijesz czy np. zdradzisz-możesz odpuścić sobie-bo....i tu grzech jest przyjemny,albo zabijesz z nienawiści-i nie będziesz żałować.
to są grzechy-nie jest to pojęcie względne,można odwrócić koło-nie zabijesz-wybaczysz coś(bo zabijanie nie jest zabijaniem muchy)albo nie zdradzisz,tylko wybaczysz-albo nie zdradzisz bo kochasz,albo nie czujesz zdrady,bo nie kochasz.
Zawsze wyjdzie 3.
Tym samym nie bądź zbyt skromna,ponieważ masz swoje ego-piszesz,rozmawiasz,chociaż skromnośc to podstawa,czlowiek zbyt pewny siebie zawsze wychodzi na pajaca.
Ja też dziekuje za komentarze i rozmowę,a odnośnie grzechu najbardziej fascynująca mnie postać to MAGDALENA Z MAGDALI-jawnogrzesznica-lub opętana,albo nie.
avatar
Dzięki za cenne porady,przedadzą się.
A co do grzechu zdrady-nie ma o czym myśleć,podobno kiedy głowa jest pusta zdradza się lepiej,no i zdrada to przyjemnośc ,jak mawiał znajomy ksiądz moich rodziców.Tak więc grzech-musi tego co grzeszy boleć.pozdrawiam.
avatar
Super,ale nie lubię świeżych ogorkow,i niestety ale takie maseczki z warzyw czy owocow odpadają,jednak weganka aż taką nie jestem,jesli znasz maseczki ziaji to polecam,albo płatki pod oczy kolagenowe.:-)
avatar
A tak w ogóle to świadectwo czsów-swengersi też nie uważają zdrady-wiesz to jest pojęcie,a nie grzech.
Pojęcie oznacza-nie to samo co słowo,pojmując za męza np. pojmiesz też zdradę czy będzie trudno?
avatar
Nie tylko z pustą głową jest źle,ale i z myślącą,spotkałam się z taką opinią-słuszną zresztą,że myslący sa gorsi-wymyślają zemsty,a później idzie jak z płatka-przestępstwa gonia przestępstwa.Błędne koło,dlatego wszelkie formy czy warto czy nie warto grzeszyć znajdziesz w biblii,albo oddaj się w ręce Jezusa-obrońcy-wybacza,ale nigdy tego kto nie wybacza,nawet może przeszłości,której Ty nie będziesz ani znała ani pamiętała.
avatar
Tez pozdrawiam-pruderia rodzi się ze wstydu,to tez nie jest zło,ale pod warunkiem,że nie jest fałszem,jak fałszywa skromność,którą znam,i nie znoszę.
avatar
Mądra kobieta z Ciebie -potrafisz wyciągać wnioski,a ja przeoczyłam coś,co napisałaś wcześniej-dlaczego my ludzei obarczeni jesteśmy grzechem jabłka Adama?-Otóż dlatego,że świat byłby nudny-ja to napisałam w swojej książce-ANioł i prokurator-WYOBRAŻASZ SOBIE WIECZNĄ NUDĘ?Grzech to brak nudy,rutyny,to coś co fascynuje,ale może okazać się także mylący-może okazać się,że tam gdzie jest nuda istnieje pojęcie udawania-więc grzechu ,a prawda=brak nudy.Istotnym jest,aby nie przekraczać granic dozolonych przez (SAMĄ/EGO )SIEBIE).
avatar
a Jezus jest 2 Adamem,którego czasem Ewa nie chce,bo woli węża.
avatar
Cudze nie tuczy:-)jabłko i wszystko,ale odnośnie grzechu nadal się nie rozumiemy-najlepiej kierować się tylko w takich przypadkach przykazaniami.Od 1-10.
Pojęcie grzechu-zdrada-bo głównie ten temat toczymy-może być pejoratywne lub pozytywne,pod warunkiem,że chcemy to robić i nie żałujemy=kochamy się-nie ma grzechu w miłości,
avatar
Jeśli jesteś taka liberalna to spokojnie możesz być w związku,w jakim była moja koleżanka-bardzo otwartym na nowe znajomości,wolna jak ptak,tylko,że potem przyszły ciernie.OKAZAŁO SIĘ,ŻE MĄZ MOZE ZDRADZAC,I SIE GO TŁUMACZY,BO NIE KOCHA,ALE KOCHANEK KIEDY ZDRADZIL WPADŁA W CZARNA DZIURĘ I ROZPACZ.
Pozdrawiam i poczytaj Annę Karenine,to mniej więcej tak wygląda.Aha i kiedy jesteśmy naprawdę wolni-nie jesteśmy w małzenstwie-przymusowym,to warto probowac pogrzeszyć,aby wiedzieć na czym się stoi,pxniej są o wiele gorsze perspektywy.
avatar
Taki dyskurs jest potrzebny,ale niestety obawiam się,że skoro jesteś liberalna w kwestii otwartego związku,to nie cenisz zbyt stabilizacj,bo tu trzeba być radykalną.
avatar
nie będę oceniała wiersza, ale zaintrygowana czytałam dialogi pod nim i muszę przyznać, że ciśnie mi się myśl, że to jałowe dysputy - jak tytuł tekstu Capri, który mówi nam dużo o czytelnictwie.
avatar
Dobranoc Auroro, moja przyjaciółko!
© 2010-2016 by Creative Media
×