Przejdź do komentarzyHatakumba część I
Tekst 10 z 255 ze zbioru: Czarcie kopyto
Autor
Gatunekpublicystyka i reportaż
Formaartykuł / esej
Data dodania2017-09-18
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń2384

„Dajcie Polakom rządzić, a sami się wykończą.” Otto von Bismarck


„Oddać Polakom śląski przemysł to jak dać małpie zegarek.” David Lloyd George


„Niewiele jest za­let, których Po­lacy by nie mieli, i niewiele jest też wad, których umieli­by się ustrzec.” Winston Churchill


„Wydaje się, ze kraj ten jest nierozerwalnie związany z niekończącą się serią katastrof i kryzysów, które – w sposób paradoksalny – stają się źródłem jego bujnego życia. Polska znajduje się bez przerwy na krawędzi upadku. Ale jakimś sposobem zawsze udaje jej się stanąć na nogi.” Norman Davies


***


Hatakumba część I


„Wydawałoby się, że to solidne drzewo, a złamane niczym zapałka” – szef MSWiA dzielił się takimi refleksjami ze strażakami. Mariusz Błaszczak


„To są ludzie, którzy uczyli się od nas jeść widelcem parę wieków temu. Więc być może w taki sposób się teraz zachowują” - mówił o Francuzach Bartosz Kownacki. „To oczywista historia, zapraszam do poczytania na ten temat” - dodał.


„Otóż jest prawdą, że Mistrale zostały sprzedane do Egiptu. I jest prawdą, że w ostatnich dniach zostały de facto przekazane Federacji Rosyjskiej za jednego dolara”.  Antonii Macierewicz


„Tak jakby świat według marksistowskiego wzorca musiał automatycznie rozwijać się tylko w jednym kierunku - nowej mieszaniny kultur i ras, świata złożonego z rowerzystów i wegetarian, którzy używają wyłącznie odnawialnych źródeł energii i walczą ze wszelkimi przejawami religii. To ma niewiele wspólnego z tradycyjnymi polskimi wartościami” - powiedział szef MSZ Waszczykowski w wywiadzie dla „Bilda”


„Mamy okazję do prawie 20 spotkań z różnymi ministrami. Z niektórymi, jak np. na Karaibach, po raz pierwszy chyba w historii naszej dyplomacji. Na przykład z takimi krajami jak San Escobar albo Belize”. Witold Waszczykowski.


„Kiedyś jako nastolatek miałem długie włosy i jak jeździłem autostopem, to kierowcy się zatrzymywali w nocy, myśląc, że to dziewczyna”. Marek Suski.


„ - Tu jest mowa o tym, że miał pan dostęp do rachunku.

–                    Jaki rachunek? Co pan rozumie prze to słowo? Moglibyśmy prosić o sprecyzowanie pytania?

–                    No właśnie nie wiem o jaki rachunek”. Marek Suski podczas przesłuchania Michała Tuska.



„Sam wręcz fizycznie walczyłem o zmiany w sądownictwie, mam nawet siniaki na brzuchu, jak mnie Petru ze swoją bandą przycisnął do stołu prezydialnego” Marek Suski walczący.


„Jarosław Kaczyński poświęcił się całym życiem. Nie ożenił się, bo służył Polsce i nie chciał unieszczęśliwiać jakiejś kobiety, którą by pozostawiał służąc Polsce”. Marek Suski.


„Co do konopi no to na pewno trzeba walczyć z marihuaną, ale czy marihuana jest konopi? Chyba nie... Ja nic na ten temat nie wiem... W każdym razie nie wiem, jak pan łączy marihuanę z konopią, z konopiami”.  Jarosław Kaczyński.


`PiS jest partią, która wprowadzała Polskę do UE. Zabiegała o to, żeby Polacy opowiedzieli się na `tak` w referendum akcesyjnym` – przekonywał Konrad Szymański w radiowej Jedynce. Na reakcję na słowa wiceministra spraw zagranicznych nie trzeba było długo czekać. `Ja jeszcze żyję` - stwierdził Leszek Miller, który podpisywał traktat akcesyjny.


  Spis treści zbioru
Komentarze (9)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Bardzo trafny wybór cytatów charakteryzujących ludzi dobrej zmiany. Aż strach się bać. Z oczywistych powodów nie oceniam, ale jeżeli cytowane fragmenty piszemy kursywą, to zbędne są cudzysłowy.
avatar
Podziwiam odwagę komentatora, bo to nie w kij dmuchał stwierdzić, że m.in. M. Błaszczak, B. Kownacki, A. Macierewicz, W. Waszczykowski, M. Suski i J. Kaczyński to osoby, "które były od zawsze przeciw Polsce`. Dobra zmiana chyba tego nie wybaczy. Chyba że komentator nie rozumie tego, co pisze.
avatar
Jakby tak było źle, Legionku, to mimo wszystko - oprócz potknięć oraz upadków - nie byłoby ani "Polski Piastów", ani "Polski Jagiellonów" i jej złotego wieku, ani "Polski Wazów" - wieku srebrnego.
Dlatego, że jesteś niezbyt zdrowy, więc i Twoje dywagacje ocierają się a to o szaleństwo, a to o przebłyski geniuszu. Ten typ tak ma ;) I w przeciwieństwie do cierpiącego na senioralną bezsenność portalowego guru, dla którego synonimy w ogóle nie istnieją, to ja Ci w niczym nie współczuję :p ani też do niczego nie każę Ci patrzeć. Szczególnie - lustra ;-)))
avatar
befana_di_campi:
3 godz. temu (09:04)
"Jakby tak było źle, Legionku, to mimo wszystko - oprócz potknięć oraz upadków - nie byłoby ani "Polski Piastów", ani "Polski Jagiellonów" i jej złotego wieku, ani "Polski Wazów" - wieku srebrnego".

Ale to już było i nie wróci więcej. To podobnie jak z Egiptem faraonów, kolonialną potęgą Wielkiej Brytanii, wreszcie cywilizacją Majów, Azteków, Olmeków itd. To wszystko przeminęło z wiatrem.

I jest jeszcze coś... Otóż wydaje się, że Jarosław Kaczyński nie jest w stanie zapoczątkować dynastii na wzór Piastów, Jagiellonów, czy Wazów, a to dlatego, że pedały nie odczuwają potrzeby zalewania swoim ejakulatem macic. Tak więc nici z wysiłków dynastycznych i odrodzenia Polski w formule kaczej dynastii.

Jest jeszcze jeden taki, co mu się dynastia śni po nocach, a nawet ma szlacheckie nazwisko. Niestety, już niedługo jego synalek sprawujący pieczę nad resortem-wywrotką, polegnie zawalony gruzami i chuj strzeli dynastyczne sny.

W mojej ocenie najbardziej prawdopodobnym scenariuszem dla Polski jest ten rwandyjski, gdzie Tutsi i Hutu budują wielką Rwandę! Polska to bez wątpienia kraj obojga narodów. To wszystko pięknie dojrzewa.

Dziękuję wszystkim za komentarze do cytatów.
avatar
Arsene, jeżeli zamierzasz wypowiadać się w dowolnej publicznej sprawie, to naucz się wreszcie pisać poprawnie po polsku, byś potem nie musiał zamieszczać też zupełnie nielogicznej erraty. Rozumiem, że to przekracza twoje intelektualne możliwości, dlatego taktycznie zamilcz, by się nie kompromitować. Jako normalny, przyzwoity Polak ci to radzę. Po prostu oszczędź siebie.
avatar
Legionie, dzięki za cytaty. Te pierwsze, to nasz obraz trochę jak w krzywym zwierciadle. Te drugie: śmieszno i straszno.
avatar
Tak... Chyba nie mam siły komentować tych cudownych wypowiedzi.
avatar
Może, wybierając sobie każdorazowo jakiegoś upodobanego jednego z drugą członka partii - może powinniśmy NAJSAMPIERW robić im obowiązkowy test na iloraz?? I skrupulatnie sprawdzać, czy im ta słoma z uszu nie wystaje?!
avatar
Chata wuja Toma
To nie chata Kumby,
Chyba żeś odleciał
W szale jakiejś rumby,
W tańcu tym z gwiazdami
Jak ten słonik Dumbo.
© 2010-2016 by Creative Media
×