Przejdź do komentarzySynod umarłych
Tekst 20 z 255 ze zbioru: Czarcie kopyto
Autor
Gatunekpublicystyka i reportaż
Formaartykuł / esej
Data dodania2017-10-02
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń2025

Synod umarłych zwoływany jest w celu wzbudzania ścisłej łączności pomiędzy umarłymi, a ich przewodnikiem, który ich do grobu wciąga. Prowadzi do wzrostu wiary, dyscypliny i obyczajów. Uznaje doczesność za rodzaj poczekalni, w której należy zachować się godnie. Bez krzyków, spazmów, gdy dreszcz. Przewodniczy mu karzeł trzymający w pazurach wiejadło, którym odwiewa plewy od ziarna, a ustnie sortuje. Dlatego przez ziarno najwyższej jakości zwany jest zbawicielem. W grobach miejsce jest tylko dla ziarna, bowiem poza nimi rozciąga się nieznana przestrzeń nasączona niebezpieczeństwami i złem, które odciągają ludzi od grobów. Które nie pozwalają skoncentrować się na lepszym istnieniu uzależnionym od ścisłej łączności z imaginacją. Z tej przyczyny karzeł tworzy alternatywę opartą na podjętej imaginacji. Po doktrynie go poznacie. Ona nie wyzwala, lecz pęta, nie podnosi, lecz kładzie. Bowiem w grobach nie ma miejsca na ruchy, nie ma miejsca na odstępstwo. Na wieki wieków. Amen.


  Spis treści zbioru
Komentarze (5)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Nikt Ci nie narysował kółka na czole?
avatar
Jak dotąd, nie. Może się boją, żeby im rękę odjęło?
avatar
Mnie jakoś nie odjęło :p Ani nie odpadł wskazujący palec u prawej dłoni ;)
avatar
Dość unikalny tekst, a przy tym zapisany bardzo poprawnie. Mam jednak trudności w ocenie jego walorów literackich, dlatego nie będę wystawiał ocen, mimo że tekstu nie dezawuuję. A na pewno nie zadam pytania o kółka na czole oraz o wskazujący palec.
avatar
Legionie, ja znam tylko Synod trupi, a to znam z książki o dziejach papiestwa. Pozwól, że przytoczę:
"Synod trupi – synod zwołany przez papieża Stefana VI w 897 w Rzymie w celu pośmiertnego osądzenia papieża Formozusa."
Chyba do tego nawiązałeś w Swej opowieści. Tylko, takie synody nie powinny już mieć miejsca, bo Kościół szybko je zakończył.
Ciekawe jest to, co napisałeś. Masz Ty talent. Eh, jam zazdrosna, he, he - żart. Gratuluję. Bajka - Alicja.
© 2010-2016 by Creative Media
×