Przejdź do komentarzy80-90
Tekst 39 z 189 ze zbioru: Garb
Autor
Gatunekpoezja
Formawiersz / poemat
Data dodania2017-10-20
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń2183

Ja dobrze pamiętam

Jak dzisiaj to widzę

Zapchane granice

W kolejce na mrozie

Kobiety kucające

Przy drodze


Pamiętam też inne

Na brukach Paryża

W Hamburgu i Rzymie

Córki Polaków

Spod Monte Casino


Reformę pieniądza

Jak  ruska ustawa

Z rozpaczy i biedy

Wieszali się ludzie

Jak  można na Boga

Chwalić Balcerowicza


Pamiętam majątek

W fabrykach maszyny

I ludzie niczyi

Rozwalić jak leci

Niechciane sprzedane

Rozdane dla swoich


Haracze i mafię

Sądy i służby

I paru bogaczy

Pamiętam też tych

Co stąd na zawsze już

Wyjechali


  Spis treści zbioru
Komentarze (14)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
"Coście sk...... uczynili z tą krainą"
avatar
ja też dobrze pamiętam.
Kościół kat. był przy okrągłym stole.
Łapał kąski dla siebie, nie myślał o swoich owieczkach.
Teraz chce żebyś myślał, jak kler chce.
powodzenia!
Pisz takie wierszyki.
avatar
Zamordowani z niezwykłym okrucieństwem w tamtym okresie

Ks. Jerzy Popiełuszko
Ks. Stanisław Suchowolec
Ks. Stefan Niedzielak
Ks. Sylwester Zych
avatar
Mroki transformacji. Nie inaczej było w powalonym na łopatki byłym Sojuzie. Poczytajmy Sołżenicyna "Rosja na dnie" - to rzecz wszak już dostępna także na publixo.com
avatar
No tak, jakże by miało na liście zabraknąć księdza Sylwestra Zycha. Aktywnie przyczynił się do śmierci Zdzisława Karosa, podrzędnego milicjanta ochraniającego ambasadę i ojca dwójki dzieci, a przewodząc grupie przestępczej zniszczył życie kilku młodym ludziom. Tak, prawdopodobnie po przedterminowym zwolnieniu został zamordowany zamiast w innym miejscu i czasie dożyć końca dni w więzieniu.
avatar
Drogi Leo - w kwestii Zycha ale i bardzo wielu innych oczernianych księży należy zadać podstawowe pytanie - komu wierzyć ?
Bezpiece znanej z tysiąca manipulacji i prowokacji czy kościołowi. Dla mnie to jest oczywiste. Ty też powinieneś podsumować dorobek obu instytucji. Zdumiewające że są ludzie co bardziej diabłu wierzą :-).
avatar
Wolę wiedzieć niż wierzyć, bo wiara jest oparta na myśleniu życzeniowym, a wiedza na faktach i taka między nami różnica.
avatar
Jak drogi leo ci powiedzą to nie znaczy że znasz prawdę
avatar
Udział w grupie przestępczej, mającej na koncie przynajmniej dwa zuchwałe napady na żołnierzy w celu kradzieży broni, w tym jeden z bezpośrednim zamiarem pozbawienia życia z użyciem niebezpiecznego narzędzia, drugi broni palnej, a później zabójstwo milicjanta. Nielegalne przechowywanie broni pochodzącej z przestępstwa, podżeganie. Za to wszystko - 4 lata zamienione na 6 po wniesieniu apelacji przez prokuratora. Zwolnienie z więzienia po 4. Bezpośredni sprawcy zabójstwa dostali odpowiednio 25 i 16. Wyszli po 6 latach odsiadki. Pozostali członkowie grupy otrzymali po dwa lata w zawieszeniu na 5. To właśnie fakty przy okazji potwierdzające moje głębokie przekonanie, że sądy nie powinny zależeć od polityków.
avatar
A ja znam fakty że jego śmierć medialnie zmanipulowano robiąc z niego pijaka .
A czy był w tej grupie ? nikt nie wie .
avatar
Historia ludzkości nie zna takiej NOWEJ władzy, która by nie popełniała błędów władzy STAREJ:

WSZYSTKIE REWOLUCJE POŻERAŁY SWOJE DZIECI
avatar
Pamiętam /w latach 80-90/

Reformę pieniądza
Jak ruska ustawa
Z rozpaczy i biedy
Wieszali się ludzie

(patrz przedostatnia strofa)

I co było jakoś zrozumiałe wówczas, przestaje być zrozumiałe DZISIAJ: w 2018 r. skala samobójstw w Polsce skoczyła o 13% w stosunku do roku 2016 - drastycznie wzrósł w tej liczbie odsetek młodocianych.

Dlaczego Polacy DZISIAJ - w tej erze powszechnego sukcesu i dobrobytu - albo uciekają z Polski na Zachód - albo odbierają sobie życie??!
avatar
Potężne tsunami polskiej powojennej emigracji to wcale nie lata 80-90, a pierwsze dekady 3. tysiąclecia n.e.!
avatar
Ważne kto się wiesza - czy młody alkoholik czy biznesmen lub rolnik.
Wielkie tsunami emigracji było przyczyną upadku lat 80-90 . Emillio - komu się chciało inwestować , otwierać restauracje itp. jak przychodziła mafia po haracz . A w TV jakiś komendant powiedział że lepiej zapłacić .
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAa !!!!!!!!!!!
Rydzyk powiedział - że gdyby nie rozkradziono Polski za Balcerowicza to pensie sięgały by 2800 - 3300 - i uznał ze byłaby to suma na tyle godna że ludzie by nie wyjeżdzali na zachód .
© 2010-2016 by Creative Media
×