Przejdź do komentarzySŁOMA DO SŁOMY
Tekst 184 z 236 ze zbioru: Sami swoi
Autor
Gatuneksatyra / groteska
Formafraszka / limeryk
Data dodania2017-11-04
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń1768


SŁOMA DO SŁOMY 


już bohater i miejscowość w tępym kotle 

mistrz od garów plugawego wątku szuka 

skwierczy umysł godzinami bo patelnia 

przekonana że plugawić to też sztuka 


`wolność Tomku` grzej fajery truj pogrzebacz 

mnie ten pokarm nie uskrzydla - masz miedziaka 

za naiwność że pełzanie znaczy fruwać 

i gdakanie znaczy śpiewać a nie gdakać




  Spis treści zbioru
Komentarze (7)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Dowcipnie, uszczypliwie i mądrze. Jak to we fraszkach i satyrach.
(Trochę mi brakuje znaków interpunkcyjnych, ale to decyzja autora).
avatar
Nie wiem, czy słusznie, ale nie odczytałam w tym wierszu pogardy dla wszystkich limeryków.
Jeśli tak, to zostawiłabym ten wiersz bez komentarza.
avatar
Są na świecie rzeczy o których nie śniło się nawet filozofom, więc mnie to nie zaskakuje.
avatar
Droga lilly, pogarda to bardzo mocne i bardzo pejoratywne uczucie, którego staram się unikać w moim życiu.

Nie mam nic przeciwko limerykom, jeśli są zabawne, inteligentne i z polotem. Mogą być nawet sprośne, ale tak podane, że soczystość rozpływa się w satyrze.

Moje poczucie humoru to wyłącznie moja indywidualna wizytówka.

Dziękuję (lilly, optymisto)za zrozumienie i pozytywne przyjęcie, które bardzo mnie zaskoczyło, stąd i większa przyjemność po mojej stronie.

Serdeczności
avatar
Uśmiać się można z tych minusów przy komentarzach. Oberwało mi się i za pierwszy, i za drugi, chociaż różne w nim mam zdanie.
Jeśli się pomyśli, że użyłam słowa "pogarda" w sensie "nie gardzisz limerykami" albo "nie masz w pogardzie limeryków", to chyba, w potocznym sensie, nie wydaje się to słowo takie mocne. W każdym razie nie było to moim zamiarem.
avatar
Nie oceniam komentarzy cyferkami (w kominiarce można się udusić), toteż niewiele mnie obchodzi, kto się tym podnieca.

Oberwało Ci się za pobłażliwość pt. "Dowcipnie, uszczypliwie i mądrze"
avatar
toś mnie zwichnął rozkulbaczył
Mickiewiczu - na mnie pora
w tępym kotle tępa strawa
nie postradaj tam jęzora
© 2010-2016 by Creative Media
×