Przejdź do komentarzyNAUKOWIEC WYKLĘTY
Tekst 31 z 86 ze zbioru: PAMIĘTNIK SKLEROTYKA
Autor
Gatunekpublicystyka i reportaż
Formaproza
Data dodania2017-11-10
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń1810

W ramach wprowadzenia do historii ideologicznej korekty zabezpieczającej oddzielenie faktów słusznych od nielegalnych, wszczęto kolejną buraczaną kampanię.

Na pierwszy ogień zabrano się za rodzimego astronoma, niejakiego Mikołaja, a od niedawna, Jarosława Kopernika - który, zgodnie z procedurą wieloletniego dochodzenia do znanej prawdy, udowodnił, że lepszy mózg jest wypierany przez gorszy (niepotrzebne skreślić).

To nieopatrzne stwierdzenie tak go zbulwersowało, że z nieutulonej rozpaczy opublikował był heretycki traktat „O obrotach ciał niebieskich”.

Heretycki, ponieważ sprzeczny z kościelnymi poglądami.

Dlatego warto postulować, by z powodu kontrowersyjnych mniemań nadać mu honorowy tytuł NAUKOWCA WYKLĘTEGO, gdyż jak nikt, w pełni zasłużył sobie na to miano.

  Spis treści zbioru
Komentarze (11)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Niestety ale to co się pisze powinno być wcześniej gruntownie przemyślane.
avatar
Kopernik Mikołaj to najbardziej znany w świecie polski heretyk. Wspomniane w tekście jego dzieło znajdowało się na indeksie ksiąg zakazanych do 1828 roku. Należy do nielicznych głosicieli potwornej herezji jakoby Ziemia nie była centrum wszechświata, którzy uniknęli rutynowej kąpieli w płomieniach. Aż dziw bierze, jaką ewolucję od tamtych czasów przeszedł polski suweren, który dziś heretykom nie odpuszcza!
avatar
Króciutko i treściwie.
Legionie, w jakiej rzeczywistości Ty żyjesz. W czasach dobrej zmiany nie ma już układu heliocentryczne, a układ pisocentryczny, w którego centrum znajduje się Rzeczpospolita Piska, a konkretnie jej siedziba przy ul. Nowogrodzkiej.
avatar
W takim razie dodam, że za rzeką Odrą znajduje się przepaść. Każdy, kto przekroczy Odrę, ten przepadł. Bóg go opuści, drogę zagrodzi tęcza, a na koniec wydupczą go uchodźcy.
avatar
Przy sporach politycznych ze strony lewicy najczęściej padają argumenty na poziomie drwiny oraz hiper przejaskrawiania, czyli oszustwa .

Jak nic nowa dialektyka godna jedynie manipulantów .
avatar
Cóż, czy w takim razie hasła: "Polska w ruinie", "Dziadek z Wehrmachtu" itd., to było oszustwo czy kpiny? I kogo to było godne?
avatar
Ironia jest dobrą bronią.
avatar
A jak Polak się ożeni z Niemką, to jak oni myślą? To są Polacy, czy Niemcy?
avatar
Świetny tekst.
avatar
Nic dodać, nic ująć, z matematyczną doskonałością poprowadzone rozumowanie. Dla mnie pychota, mniam, mniam :)
avatar
Naukowiec wyklęty (patrz tytuł), żołnierz wyklęty, pisarz wyklęty, "Behemoth" wyklęty, jednym słowem, mamy do czynienia nic tylko z wyklętymi, a wówczas i nie dziwota chyba, że na usta sama pcha się już tylko jedna ta śpiewka: "Wyklęty powstań, ludu Ziemi!"

Jeśli mniejszość wyklina większość - i vice versa - to wciąż mamy do czynienia z powtórką z rozrywki... i tymi mieńszewikami oraz bolszewikami??

Kiedy w końcu ten świat będzie przepiękny i wreszcie normalny?!
© 2010-2016 by Creative Media
×