Przejdź do komentarzyShut up!
Tekst 42 z 189 ze zbioru: Garb
Autor
Gatunekobyczajowe
Formaartykuł / esej
Data dodania2017-11-12
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń2012

Krytyka która dotknęła moją osobę  trochę rozśmiesza i mocno smuci.


By zrozumieć mój wiersz potrzebna jest pamięć oraz sumienie i odpowiedzialność za ludzi i czasy.

Ja pamiętam ofiary cicho zabijane ( najczęściej w piątek), pamiętam oszukanych w aferach itp. Jest tego naprawdę sporo. Oszukany był też cały naród i to na ciężką kasę. Lekko szacując to pół biliona złotych.

( wyłudzenia na WAT i dzika prywatyzacja przemysłu  ). Suma załatwiająca wszystkie problemy .


Pamiętam i pamiętać trzeba zabitych w Europie zachodniej podczas przeróżnych zamachów.



Tak więc krytycy ! Nie zadrżało wam serce gdy słyszeliście  o ofiarach, ludziach niewinnych a tak ciężko doświadczonych. Nie pamiętam by wasze rączki coś naskrobały o ,,amber gold „ lub dzieciach z Manchesteru zabitych podczas koncertu  przez ciemnoskórego przybysza Itp.


Jak mogliście wykazać taką bezdusznością .


Marcinie gdzie twoja wrażliwość ? To coś co powinno towarzyszyć artyście bezwzględnie.


Za to obraziłeś mnie z łatwością i zapewne z satysfakcją .


Sumując : nie stać was było na naturalne ludzkie odruchy współczucia i oburzenia wobec setek niewinnych ofiar a oburza was metafora by nie popierać ludzi winnych bo wówczas można stać się współwinnym.


Jak to pogodzić, jak odnieść się do takiej relatywizacji.


Poniekąd ta metafora dotyczy też ludzi którzy milczeli, bo nic nie zrobili, nie zauważyli lub ideologicznie nie chcieli tego widzieć .


Też są w pewnym stopniu winni .


Zatem  ,,Shut up!”  ? krytycy.


  Spis treści zbioru
Komentarze (5)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
W tym podłym temacie zdrady z jej łagodniejszą odmianą - niechciejstwem tzw. pożytecznych idiotów - zostało już wszystko powiedziane.Skutek podobny, jakby ze ślepym dyskutować o kolorach i głuchym o skowronku. Przypominać jednak trzeba.
avatar
Pamiętam - i pamiętać trzeba! - zabitych w Europie zachodniej.

(patrz stosowny akapit)

Zabitych w Europie, w Afryce, w obu Amerykach, w Azji, w Australii i na Antarktydzie

w Mali, w Somalii, w Wenezueli, zabite dzieci w Biesłanie, w Kirgistanie, w Pakistanie, zabite matki, zabitych ojców, zabitych na wyspie Uj, zabitych w wojnach, w zamachach i w powstaniu,

wszystkich zabitych

wtedy,
dzisiaj
i zabitych jutro.

P A M I Ę T A M Y
avatar
Autor zafiksował się na JEDNYM temacie:

na martyrologii
avatar
Ale, Kochany, nie da się żyć na cmentarzu!!

"TRZEBA /zejść z grobów i dalej/ Z ŻYWYMI NAPRZÓD IŚĆ!"

(po klęsce powstania styczniowego, zapomniany poeta, dr filozofii Adam Asnyk 1838 - 1897)
avatar
Taki nowoczesny świat - a i tak zabijają .
© 2010-2016 by Creative Media
×