Przejdź do komentarzyO podniebieniu
Autor
Gatuneksatyra / groteska
Formafraszka / limeryk
Data dodania2017-11-15
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń2948

O podniebieniu


Panu poecie z okolic Wlenia

wbiłem ość rybną w tył podniebienia.

Podniebienie patriotyczne,

toteż skutki wprost tragiczne:

Ość rybia w błazna patriotę zmienia.


* W komentarzu do mojego limeryku `Marsz niepodległości AD 2017` opublkowanym 12 listopada 2017 roku jeden z użytkowwników napisał: `... tym razem wbił ość w moje patriotyczne podniebienie...`. Było to jedyne uzasadnienie mocno obniżonej oceny za wartości literackie oraz przypisania tymże wartościom jednej gwiazdki.

Takie uzasadnienie mnie zaskoczyło, chociaż użyta metafora mi się podobała, gdyż jest niesamowita i nietuzinkowa, dlatego postanowiłem ją wykorzystać.

  Spis treści zbioru
Komentarze (5)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Jeśli się nie mylę, to "tył" podniebienia znajduje się gdzieś w okolicach migdałków, a może nawet tuż za nimi? To musi byś niezwykle bolesne, kiedy ktoś wbije rybią ość w to miejsce. Zwłaszcza jeśli podniebienie jest patriotyczne.

Trzeba tu jasno powiedzieć, że takie podniebienie, patriotyczne podniebienie, jest niezwykle delikatne. Tak delikatne, jak dupa księżniczki, która za cholerę nie wyśpi się, jeśli na jej posłaniu znajduje się choć jedno ziarnko grochu. Nawet jeśli jest ono ukryte pod siedmioma kocami i siedmioma pierzynami!

A Ty, Janko, napierdalasz tym grochem, wyspać się nie dasz i jeszcze ości wbijasz w szlachetne podniebienia. Sczernieją całkiem. A wiesz co oznacza czarne podniebienie?
avatar
Jakieś nadwrażliwe te patriotyczne podniebienia, ale fakt - metafora ładna.
avatar
Legionie, chyba się domyślam, co to jest czarne podniebienie. U mnie na wsi jeżeli oszczeniła się suka, to jej właściciel sprawdzał, które szczenięta mają czarne podniebienia. Czarne gwarantowały, że szczeniak będzie zły, czyli przydatny w gospodarstwie. Pozostałe były topione lub zakopywane.
avatar
Nooo... Zły, albo wściekły.
avatar
Wywołany do tablicy, więc jestem. Procent debilizmu wśród maszerujących, nie przewyższa ogólnej jego zawartości w naszym wspaniałym społeczeństwie.Ocena marszu była wybiórcza, więc dostosowałem do niej swoją notę ( być może zabrakło mi dystansu). Teraz jesteś moim dłużnikiem.
© 2010-2016 by Creative Media
×