Przejdź do komentarzyPośpiech
Tekst 10 z 33 ze zbioru: Kalejdoskop mysli
Autor
Gatunekpoezja
Formawiersz / poemat
Data dodania2011-10-27
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń2593

...pędzisz ach pędzisz pospiesznie bez wdechu

ach łapiesz ach łapiesz ulotnośc człowieku

ach skrycie ach skrycie i nie wiesz gdzie pędzisz

ach popęd ach popęd toż to jest przeklęcie



tu praca tam domek tu lekarz sąsiadka,

rachunek sprawunek obiadek kolacja

rowerek  i bieżnia i spacer i sennośc

a peędzisz i pędziesz w niezmienosc w niezmiennosc....


  Spis treści zbioru
Komentarze (6)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Tekst fajnie się czyta. Jakby to była "lokomotywa" dla dorosłych... Tylko nie rozumiem, dlaczego pędzimy w niezmienność, tzn. w w niebyt czy w wieczność?
avatar
Wielokropki na początku i na końcu wiersza (ale dlaczego cztery kropki, a nie trzy?) sugerują, że jest to fragment wybrany z większej całości. A chyba tak nie jest, więc wielokropki są zupełnie zbędne. No i chyba za dużo potknięć technicznych, czyli brak siedmiu znaków diakrytyczych i nadmiar jednej literki (e). A reszta? Niemal jak "Lokomotywa", co słusznie zauważyła Annapelka.
avatar
Za wcześnie mi się zapisało, więc do komentarza dodam jeszcze jedno pytanie: Dlaczego po pierwszym wersie drugiej strtofy został postawiony przecinek, skoro nie ma przecinków w wielu innych miejscach, gdzie być powinny? Albo, albo.
avatar
Dzień dobry Panie janko,
wielokropek nie jest wielokropkiem samym sobie, ale odniesieniem pędu życia. Natomiast przecinek i "e" są wynikiem mojego niedopatrzenia.

Pomysł na wiersz może w porządku, ale uważam (sama sobie to mówię), iż może z niego byc coś więcej niż tylko fragment tak naprawdę nie wyrwany z całości żadnego innego wiersza.
avatar
Czytając, miałam wrażenie,że pędzę w pociagu, który za nic nie chce sie zatrzymać...Tekst z dobrym tempem,rytmicznie,z mądrym przesłaniem o naszym zalataniu, zabieganiu...Pozdrawiam!
avatar
Świetny czyta się jednym tchem z treścią bliska większości w tym zabieganym świecie, będę powracać z przyjemnością :)
© 2010-2016 by Creative Media
×