Przejdź do komentarzyZapytała Cisza
Tekst 1 z 2 ze zbioru: Różności
Autor
Gatunekfilozofia
Formaproza
Data dodania2011-11-28
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń2909

­­­­­­­ – Czy Anioły istnieją? – zapytała Cisza.

– A jak ci się wydaje? – odpowiedział Bóg.

Cisza westchnęła prawie bezgłośnie. Nie wiedziała. Pierwszy raz w życiu nie wiedziała co powiedzieć. Do tej pory dane jej było tylko milczeć.

–  Spójrz na Ziemię. – odezwał się Bóg. –  Czy widzisz skrzydlate postacie w białych długich szatach?

Popatrzyła Cisza przez pryzmat nieba i przecząco pokręciła głową. Nie widziała.

– Więc nie ma Aniołów? Więc to tylko bajki? – zapytała.

–  Nie, skąd. Anioły istnieją, tylko człowiek ich nie widzi, chociaż wcale nie są niewidzialne.

Cisza aż otworzyła usta ze zdziwienia, Bóg kontynuował.

– Tak naprawdę, anioły to nie mityczne skrzydlate stworzenia, ale ludzie, którzy okazują dobroć innym ludziom. W obecnych trudnych czasach jest ich niestety coraz mniej. Możemy tylko mieć nadzieję, że wkrótce to się zmieni i ludzie na nowo nauczą się kochać i szanować siebie nawzajem, bo jak na razie zaczynam powoli wątpić we wszystko. Wiara, Nadzieja i Miłość są już u kresu wytrzymałości.


***

Cisza milczała, a Bóg jak zwykle miał rację.


  Spis treści zbioru
Komentarze (6)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Króciutkie opowiadanie, po brzegi wypełnione ponadczasową terścią.
avatar
Wyrazisty szkic, ładnie podany, wzbudzający uczucia i nadziei i przygnębienia...
avatar
To tak miło było przeczytać właśnie dziś rano. :)
Tak niewiele brakuje, aby zapisać w postaci wiersza. :)
avatar
"W obecnych trudnych czasach..."
Minione czasy nie były łatwiejsze, ale jakby mniej konsumpcyjne, a zdecydowanie bardziej uduchowione.

Refleksyjny tekst.
avatar
Krótkie i piękne.
avatar
Pomysł z Ciszą, która ZADAJE PYTANIE samemu Stwórcy?? Szapo ba!
© 2010-2016 by Creative Media
×