Przejdź do komentarzymodliszka współczesna
Tekst 4 z 4 ze zbioru: niefrasobliwe rymowanie
Autor
Gatuneksatyra / groteska
Formawiersz / poemat
Data dodania2011-12-03
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń3085


jadłomyślnie rozprawię się z tobą

twoje serce zamienię z wątrobą

i pozrzucam kamienie żółciowe

na twą biedną bezmyślną głowę


komórkową lawinę rozpętam

aureolę twą porwę bo cienka

i za kółkiem pobiegną dzieciaki

z górki prosto na twoje baki


w klatce zamknę wróbelka na kłódkę

żebra będą zakąską pod wódkę

a twe serce jak jajko przepiórki

na plasterki pokroję i w dziurki


schabowymi się gości ugości

i zostaną już resztki nagości

obgryzaniem ból kostek uśmierzę

i tak skończę miłosną wieczerzę




  Spis treści zbioru
Komentarze (8)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Autor: Beata Wołoszyn (estera:)
Muzyka: Andrzej Wiśniewski
Aranżacja i akompaniament: Krzysztof Naklicki
Wykonanie: Sandra Jakubowiak
avatar
Bardzo ciekawy pomysł, jeśli chodzi o koncept wiersza. Niecodzienne zestawienie wieczerzy z życia i miłości. Wykonanie też ciekawe, akordeonista super. Wokalistka mogłaby wymawiać cienka a nie cieńka, ale to zupełnie poboczny wątek. Pozdrawiam autorkę, jak widać piękne piosenki z tej twórczości powstają.
avatar
Rewelacyjny tekst, rewelacyjny śpiew... Dziekuję za tę przyjemność i pozdrawiam serdecznie.
avatar
Dziękuję za zainteresowanie, komentarze i pozdrowienia, które (te ostatnie) z radością odwzajemniam. Proszę nie zrażać się tą makabreską, to typowy kabaretowy numer. Zawsze miałam wiele podziwu dla artyzmu mistrza Jeremiego Przybory, który nierzadko makabryczne scenki "przemycał" w swoich bardzo subtelnych, lekkich, acz bardzo inteligentnych i dowcipnych tekstach. Ech...niedościgniony ideał. Ale "uszy do góry, dziecko", jak mawiała moja Babcia :)
avatar
Jak to pozory mylą! Na zdjęciu ładna, miła, ciepła, a tu taka sadystka. (Żartuję, że sadystka.) Bardzo mi się podoba. Świetny kabaretowy numer!
avatar
Jest tu sporo do poprawienia, ale przecież nikt nie jest od razu Marylą Rodowicz.Sam mam podobny numer, który wykonuję na rodzinnych imprezach, ale po spożyciu.
avatar
to smutne, że bawisz się dobrze tylko po spożyciu :(
avatar
Makabreska "Modliszka współczesna" w swoich kontekstach chrześcijańskich jest również (bo tych innych odczytań zawsze musi być więcej) jest RÓWNIEŻ jakąś kolejną /dla świętego zjadanego/ "ostatnią wieczerzą"

aureolę twą porwę bo cienka
i za kółkiem pobiegną dzieciaki
z górki prosto na twoje baki

Liryczna "ja" - to drapieżna "rozmodlona" ona, która miłosny akt kończy odgryzaniem ukochanej głowy swego oblubieńca. Filozoficznie obraz dotyka dużo szerszej przestrzeni, w której wszelką podobnie dziką miłość kończy zawsze zabijanie, a jej/dzikiej tej miłości zwierciadłem znana wszystkim kochankom świata fraza "zjadłbym ciebie - tak cię kocham!"
© 2010-2016 by Creative Media
×