Przejdź do komentarzySalomonowa saga
Tekst 15 z 27 ze zbioru: Wspomnienia i opowiadania
Autor
Gatuneksatyra / groteska
Formaproza
Data dodania2012-02-07
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń4409

Salomonowa saga


Seweryn Salomon, starszy syn Sylwestra Salomona, sympatyczny, spokojny, stateczny, sumienny samouk, samodzielnie studiował symboliczną systematykę stosowaną. Stary, schorowany Sylwester Salomon, srogi, stetryczały samotnik, skrzętnie spisywał sukcesy starszego syna, sam skrycie studiując seksuologię stosowaną. Starsza siostra Seweryna Salomona, samokrytyczna, sprytna Stefcia Salomonówna, starała się sprostać salomonowskim sukcesom. Senna, spracowana, samotnie spacerowała stromymi serpentynami, systematycznie studiując sporadyczną socjologię spacerową.

Samozaparcie Salomonów się sprawdziło. Systematyczne, specjalistyczne salomonowskie studia spowodowały spływ samych sukcesów. Skromni, skrupulatni, samozadowoleni, samooceniający się, solidarnie samowystarczalni Salomonowie sami się sławią, samofinansują, sami się sprawdzają, sami sprzedają swoje sukcesy.

Sława słynnym, solidnym Salomonom!

  Spis treści zbioru
Komentarze (7)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
Wspaniały pomysł na tekst. Widać u Pana lekkość pisania, do tego wielkie bogactwo słownictwa!
avatar
Świetne:)
avatar
No, no, no, no Panie Janko!
Jakie miałam ja czytanko...
Na s wszystko, bez pomyłki;
a do tego wiem, kto był kim...

To nie sztuka jest dla sztuki,
ale sztuka dla nauki!

Super pomysł i taki inspirujący, że proszę i do dzieła tego coś wnoszę!
avatar
Postanowiłem pobawić się w tak zwaną aliterację i przyznam, że obawiałem się zarzutów za kiepskie walory literackie. Cieszy mnie, że zamysł został właściwie zrozumiany. Dziękuję.
avatar
Gratuluję janko! To bardzo udany eksperyment językowotwórczy.
avatar
Sprytnie skonstruowana saga. Smakowita, soczysta. Skrupulatniej , skrzętniej nie spisałby sam Salomon. Spektakularny sukces sławnego syna Somianki. Solidnie. Super.
Spisuj sagi, są sympatyczne.
avatar
Genialny pomysł na tekst. Jestem pod wrażeniem, naprawdę super!
© 2010-2016 by Creative Media
×