Przejdź do komentarzyZIMA NA ZIEMI I W NIEBIE
Tekst 8 z 15 ze zbioru: człowiekowi
Autor
Gatunekpoezja
Formawiersz / poemat
Data dodania2012-02-15
Poprawność językowa
Poziom literacki
Wyświetleń3515

anielskie pióra lecą z chmur

a mówią że śnieg z deszczem

podobno w niebie nie ma dziur

i obce są tam dreszcze


a kiedy zabaw płynie czas

miotają aureole

puszysty kurz oprósza las

i pada śnieg na dole


a ludzki sopel brnie przez zasp

zasadzki i zagony

ten dziwny święty mieszka w nas

choć cud jest zamrożony


najlepiej rozgrzał rosół by

więc święci skubią pierze

a nagi anioł gubi łzy

i spada grad w ofierze


obrosnąć w pióra dobra rzecz

gdy zima coraz bliżej

lecz niebezpiecznie trafić w sieć

tych co latają niżej


  Spis treści zbioru
Komentarze (12)
oceny: poprawność językowa / poziom literacki
avatar
drobna zmiana klimatu :)
avatar
Rytmiczny, lekki w odbiorze i jakże barwny jest ten wiersz. Ponadto, w sposób magiczny, tak jak potrafi to wartościowa poezja, łączy dwa światy. Przydałaby się niektórym wierszokletom taka szkoła poetyckiej kultury i wrażliwości.
avatar
Świetne:)Czekamy na więcej:)
avatar
Rymowany, rytmiczny (8, 7, 8, 7... zgłosek),a przy tym niezwykle poetycki oraz poprawny warsztatowo wiersz. Ale najwartościowszy jest w nim niezwykle trafny i czytelny, ale jednocześnie subtelny podtekst. Ogrom w nim prawdy i mądrości.
avatar
Tekst świetny, muzyka i aranżacja (brak klawiszy) to kwestia gustu i pieniędzy. Nie jestem odbiorcą takiego rocka, ale całość udana.

A200640 nie wypowiadałbym się tak pejoratywnie o piszących (nawet grafomanach). Jak już wiele razy wspominałem, Publixo to żaden elitarny wytwór naszych oczekiwań. Nikt nas nie zmusza do czytania, oceniania, czy też komentowania rzeczy, które naszym gustom nie odpowiadają.
avatar
Nie zgadzam się z Martinem, że dozwolona jest na portalu wolna amerykanka.W taki chcą go zamienić grafomani. Portal nazywa się literacki, nie towarzyski. Jest areną publiczną i każdy, komu zależy na tym, by nie zrównywać wypocin czy notatek, z literaturą, ma obowiązek reagować, w imię tego, aby nie zrobić z literatury, szamba.Tekst literacki powinien odpowiadać minimalnym wymogom poprawności językowej i artystycznej i liczyć się z krytyką.Nie wiem, jaki masz Martinie interes w tym, by bronić najgorszych wzorców.A na portalu jest też młodzież.
avatar
a200640

Alfie, staram się zrozumieć intencję takich osób. Jeśli robią to z rozmysłem, masz całkowicie rację.

Wielu piszących (niestety) tego nie czuje. Czy nie odbierzemy im chęci w ogóle do poezji? Myślę, że nie ograniczają się tylko do własnych publikacji.
avatar
Martinie, mam nadzieję, że wspólnymi siłami, sprawimy, aby nikt wartościowy, chcący pisać, ale i rozumiejący potrzebę zachowania chociaż minimum poziomu, nie odszedł z portalu. Natomiast nie szkoda chyba tych, co tu weszli na portal,zdaje się tylko po to, aby dla własnej, chorej satysfakcji, zamieszać.
avatar
Alfie, jestem całkowicie za.

Mam nadzieję, że nasza (już skrystalizowana) grupka, zachowa odporność i pozostanie wierna Publixo.

Reszta jest milczeniem, żeby nie zagalopować się w walkę z wiatrakami. Chociaż, czasem i mnie ponosi.
Wówczas zamieniam pióro na piszący rapier :)

Serdeczności
avatar
Lubię takie anielskie klimaty. Poproszę o jeszcze. Pozdrawiam.
avatar
pozdrawiam
avatar
dla odmiany - wersja koncertowa :)
© 2010-2016 by Creative Media
×